عصر جدید قدیس‌ها با تاجر صرب/ قصه حضور ثروتمندان در لیگ جزیره ادامه دارد!

عصر جدید قدیس‌ها با تاجر صرب/ قصه حضور ثروتمندان در لیگ جزیره ادامه دارد!

پایگاه خبری فوتبالی - به نظر می رسد که داستان حضور تاجران و بازرگانان ثروتمند در حوزه‌ی فوتبال اروپا و مخصوصاً لیگ برتر انگلستان همچنان ادامه داشته باشد و در جدیدترین نمونه، یک مالک خارجی دیگر پیدا شده که قصد دارد دوران جدیدی را برای قدیس‌ ها شروع کند.

به گزارش فوتبالی و به نقل از رسانه های انگلیسی و وب سایت رسمی مسئولان باشگاه ساوتهمپتون، طبق اعلام باشگاه ساوتهمپتون انگلستان دراگان سولاک، تاجر صربستانی و مالک کمپانی اسپورت ریپابلیک با پرداخت مبلغی به ارزش یکصد میلیون یورو، هشتاد درصد از سهام این باشگاه انگلیسی را که با لقب 'قدیس‌ها' مشهور است، خریداری کرده است تا به این ترتیب در کنار کاتارینا لیبهر، مالک بیست درصد باقی‌مانده از سهام این باشگاه، اداره‌ی امور این تیم قدیمی فوتبال انگلیس و اروپا را بر عهده داشته باشند.

کمپانی اسپورت ریپابلیک یک شرکت سرمایه‌ گذار واقع در شهر لندن پایتخت کشور انگلستان است که در زمینه‌ های ورزشی و حوزه های صنعت سرگرمی فعالیت داشته و به کار مشغول است. پیش از این ها نیز یک سرمایه‌ گذار متمول اهل کشور چین به نام گائو جیشنگ در سال ۲۰۱۷ میلادی، هشتاد درصد از سهام باشگاه ساوتهمپتون یا همان قدیس‌ ها را خریداری کرده بود.

در یک نمونه‌ی دیگر از این دست نیز پیش از این ماجرا، عده ای از ثروتمندان سعودی به سرکردگی ولیعهد کشور عربستان اکثریت سهام نیوکاسل یونایتد را خریداری و مالکیت این باشگاه انگلیسی را به دست گرفته بودند.

9404