کارشناس حقوقی فوتبال: بازگشت استقلال و پرسپولیس به آسیا خیلی بعید است

کارشناس حقوقی فوتبال: بازگشت استقلال و پرسپولیس به آسیا خیلی بعید است

پایگاه خبری فوتبالی- آیا امکان بازگشت استقلال و پرسپولیس به رقابتهای این فصل لیگ قهرمانان وجود دارد؟

به گزارش فوتبالی، امروز صبح روزنامه خبرورزشی در خبری عجیب مدعی شد که بعد از جلسه نمایندگان وزارت ورزش با مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا، احتمال بازگشت استقلال و پرسپولیس به رقابتهای این فصل لیگ قهرمانان آسیا وجود دارد.

این خبر در حالی منتشر شده که احتمال تغییر تصمیم AFC درباره دو تیم ایرانی، بسیار کم است. موضوعی که دکتر مهدی محمودی کارشناس حقوقی فوتبال و مدیر حقوقی اتحادیه مدیران باشگاههای فوتبال هم به آن اشاره کرده است.

از دید او، اگر قرار به بازگشت این دو تیم به لیگ قهرمانان آسیا باشد، این موضوع به عهده دادگاه عالی ورزش خواهد بود و این نهاد با صدور دستور موقت، می‌تواند استقلال و پرسپولیس را به این تورنمنت برگرداند. موضوعی که در شرایط فعلی، اتفاق بعیدی به نظر می‌رسد.

محمدی گفته است: با توجه به آنکه این اتفاق می‌تواند نظم رقابتهای این فصل لیگ قهرمانان آسیا را تحت تاثیر قرار دهد، خیلی بعید است که دادگاه CAS با درخواست استقلال و پرسپولیس برای نقض رای AFC موافقت کند. از طرف دیگر سال گذشته هم دادگاه عالی ورزش حاضر نشد درخواست باشگاه شاندونگ چین برای بازگشت به لیگ قهرمانان را تائید کند و نظری مشابه نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا داشت و حالا هم بعید است چنین اتفاقی رخ دهد.

1984