اطمینان الحسین اردنی از پیروزی در انتخابات ریاست فیفا

اطمینان الحسین اردنی از پیروزی در انتخابات ریاست فیفا

به گزارش تارنمای خبری گل، الحسین در انتخابات ماه مه گذشته با سپ بلاتر رقابت کرد که در نهایت بازنده شد و بلاتر به ریاست فیفا انتخاب شد. این شاهزاده اردنی در ماه فوریه بار دیگر نامزد این سمت شده است.
بلاتر که در ماه ژوئن اعلام کرد از سمت خود کنار می رود، از طرف کمیته اخلاقی فیفا به مدت 90 روز از هر گونه فعالیت در فوتبال محروم شده است.
علت تعلیق بلاتر ادعاهایی است که در مورد فروش قرارداد حق پخش تلویزیونی جام جهانی و نیز پرداخت غیرقانونی دو میلیون دلار به میشل پلاتینی رییس یوفا از محل حساب های علیه وی مطرح شده است. علاوه بر بلاتر، پلاتینی و ژروم والکه دبیرکل فیفا نیز تعلیق شده اند.
انتخابات آینده فیفا هفتم اسفند ماه برگزار می شود و الحسین قرار است با شیخ سلمان بن ابراهیم آل خلیفه رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا، ژروم شامپاین مقام سابق فیفا، توکیو سکسویل بازرگان اهل آفریقای جنوبی و جیانی ایفنانتینو دبیرکل یوفا رقابت کند.
الحسین گفت: من نامزد ریاست فیفا شدم؛ چرا که معتقدم فوتبال شایسته نهادی است که لایق این ورزش باشد. من می خواهم شاهد روزی باشم که سوالات از نامزد ریاست فیفا در باره فوتبال باشد نه جنجال آفرینی ها.
وی افزود: اتاق اصلی نشست کمیته اجرایی سه طبقه زیر زمین است و فاقد نور طبیعی است. این شرایط مشخصه رویکرد کلی فیفا به راهبری و چشم انداز آن است. من می خواهم با همکاری فدراسیون های عضو ساختار و فرهنگی را در فیفا ایجاد کنم که از ایده های جدید استقبال می کند و مطابق روشهای مناسب با قرن بیست و یکم فعالیت می کند.
نایب رییس سابق فیفا افزود: به عنوان اولین قدم ما نیاز به اتخاذ اصول راهبری خوب و شفایت در عمل و نه فقط در گفتار داریم. من همچنین کل یافته های گزارش گارسیا را در مورد فساد در فوتبال منتشر می کنم.
وی ادامه داد: این گامها را نمی توان اصلاحات نامید، این اقدامات اساسی ترین قواعد قابل قبول راهبری خوب است. در پایان باور دارم که اگر همه چیز به درستی انجام شود و هر فدراسیون حق تصمیم گیری داشته باشد، من برنده این انتخابات خواهم بود.
ورزشی**1584

انتهای پیام /*