به مناسبت تولد 37 سالگی رونالدو؛ مردم زادگاهش امسال هم جشن می‌گیرند

به مناسبت تولد 37 سالگی رونالدو؛ مردم زادگاهش امسال هم جشن می‌گیرند

پایگاه خبری فوتبالی- کریستیانو رونالدو روز شنبه 37 سالگی خود را جشن می‌گیرد. قصد داریم نگاهی به تاثیر رونالدو در جزیره محل تولدش بیاندازیم.

به گزارش فوتبالی، از بدو ورود به مادیرا حضور کریستیانو رونالدو احساس می‌شود. فرودگاه به نام او نام‌گذاری شده، مجسمه‌ای از وی در آن‌جا قرار دارد و همواره منبع الهامی برای فوتبالیست‌های این جزیره است.

رونالدو در این فصل به منچستریونایتد بازگشته است. او رکورددار گلزنی با پیراهن رئال‌مادرید است. این قصه از اسپورتینگ لیسبون آغاز شد، جایی که اولین بازی حرفه‌ای خود را انجام داد. اما نباید فراموش کرد، که اسپورتینگ اولین باشگاه حرفه‌ای رونالدو نبود.

موزه

موزه‌ای در اسکله تفریحی فونچال، در مرکز جزیره، مکانی عجیب و غریب است. جایی که طرح‌هایی از دوران شکوه او در منچستریونایتد با جام‌های قهرمانی دوران خردسالی اش، به عنوان کودکی که در مادیرا پرورش یافته، آمیخته شده‌است.

همچنان هم می‌توان مادر رونالدو را گاها در آن‌جا یافت، که مشغول نوشیدن قهوه است. در داخل موزه، دیواری 7 قسمتی قابل رؤیت است که اسپورتینگ اولین دیوار نیست. قبل از اسپورتینگ، به عنوان سومین باشگاه، دوره حضور او تیم آماتور آندورینیا و سپس ناسیونال، که از بزرگترین باشگاه‌های مادیرا به حساب می‌آید، به چشم می‌خورد.

کارت بازی

عکس معروفی از رونالدو در لباس ناسیونال در دوران کودکی وجود دارد. همه جا هست. در موزه، در پنجره دفتر باشگاه مرکز شهر، در کارت عضویت تزئینی رونالدو در داخل فروشگاه واقع در استادیوم باشگاه، در بالای کوه هایی که مشرف به فونچال است. در همه جا.

زمین تمرین

دیوارهای زمین تمرین باشگاه، حاوی جملاتی از رونالدوست. یکی از جملات میگوید: "همه چیز در فوتبال من از اینجا شروع شد." این مجموعه در حال حاضر به نام رونالدو نام‌گذاری شده است. در یکی دیگر از جملات آمده است: "اینکه نام من با آکادمی باشگاه سی‌دی ناسیونال آمیخته شده، باعث خوشحالی و غرور من است."

درست در کنار استادیوم دا مادیرا، بچه‌ها در این زمین‌ها بازی می‌کنند. همین موضوع است که باشگاه ناسیونال را در رویای تولید یک رونالدوی جدید قرار داده است.

رونالدو

کریستیانو رونالدو همچنان با این جزیره ارتباط دارد. فوق ستاره پرتغالی گاها برای جشن‌ها به دیدن خانواده‌اش در مادیرا می‌رود.

انتظار نمی‌رود که رونالدو پس از بازنشستگی به زادگاه خود بازگردد. منچستر، مادرید، میلان یا میامی مقصدهای محتمل‌تری برای زندگی مهاجم فعلی منچستریونایتد و تیم ملی پرتغال است. آیا او برای مادیرا زیادی بزرگ است؟ در حقیقت رونالدو تا 12 سالگی در این جزیره زندگی کرده‌است، اما با یک نگاه ساده می‌توان دریافت که رونالدو چقدر در مادیرا شخصیت بزرگی به‌حساب می‌آید.

9719