نادر فریادشیران: شجاعت هیات رییسه در تاریخ ثبت می شود

نادر فریادشیران: شجاعت هیات رییسه در تاریخ ثبت می شود

پایگاه خبری فوتبالی- نادر فریاد شیران، بازیکن و مربی اسبق تیم های ملی و منتقد جدی فدراسیون خوبان عالم، در خصوص اتفاقات این روزهای فوتبال ایران صحبت کرده است.

به گزارش فوتبالی و به نقل از طرفداری، در این روزها اتفاقات زیادی در فوتبال ایران رخ می دهد و مدتی است نام فدراسیون فوتبال بیش از هر مجموعه و هر مورد دیگری به چشم می خورد. طی دو روز گذشته اتفاقات شکلی جدید به خود گرفته و اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال نامه برگزاری جلسه هیات رئیسه جهت عزل و برکناری عزیزی خادم را ثبت کردند. این موضوع با واکنش کمیته اخلاق رو به رو شد و آنها مهرداد سراجی که یکی از اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال است را شش ماه محروم کردند. در همین خصوص گفتگویی داشتیم با نادر فریادشیران که آن را می‌خوانید:

شجاعت اعضای مستقل هیات رییسه ستودنی است

اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال اقدامی کردند که در تاریخ فوتبال کشورمان کم نظیر یا بی نظیر بوده است. ظاهرا تصمیم اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال مبتنی بر رفتارهای مشکوک و ارتباط رییس فدراسیون با امیر اسکندری و نفوذ افرادی که در فدراسیون فوتبال به واسطه امیر اسکندری ورود کردند و در فوتبال ما شائبه وجود جادوگر را در فوتبالمان رواج دادند، بوده و به نظر می آید کار شجاعانه ای بوده که امضا کنندگان هیات رئیسه این شجاعت را به خود دادند و یقینا این حرکت در تاریخ فوتبال ما ثبت خواهد شد؛ ولو اینکه عزیزی خادم به ترفندهای مختلف بماند. آنچه اتفاق میمونی به نظر می آید، شجاعت افراد مستقلی است که در هیات رئیسه حضور دارند. امیدوارم در این دو هفته آینده به جایی برسد که عزیزی خادم به اشتباهات عمیق خود در رابطه با برگزار نکردن مجمع برسد. یکی از بزرگترین ضعف های این فدراسیون، برگزار نکردن مجمع عمومی در یک سال گذشته بوده است.

 مطالبه گری هیات رییسه، ارزشمند و ماندگار است

دومین مساله که به نظرم اهمیت دارد این است که امضا کنندگان استیفا کنند چرا در عرض یک سال نواب رئیس فدراسیون غیرقانونی بوده است. یعنی هر آنچه مهرعلی و بهاروند امضا و اقدام کرده اند از نظر مقررات بین المللی و اساسنامه فدراسیون غیرقانونی و خلاف مقررات بوده است. حال اینکه نهادهای نظارتی چرا ورود نکرده اند، یک امر جداگانه است. جدا از این مساله، عزیزی خادم در ارائه صورت های مالی یک خطای بزرگی کرده که خزانه دار فدراسیون فوتبال طی صحبتی که داشتند و گزارشی که ظاهرا توسط خود مسئولین فدراسیون فوتبال خواستند صحبت کند، اذعان داشتند که تا به حال کسی از ما نخواسته است. در صورتی که چند بار دیده ایم اعضای هیات رئیسه مطالبه صورت های مالی و هزینه های فدراسیون فوتبال را کرده اند. همچنین سلیمانی که خزانه دار فدراسیون است، اعلام کرده از زمان محمد دادکان، فدراسیون فعلی بیشترین کمک را از سمت دولت داشته است. همین فدراسیون با شعار دانش بنیانی و کسب درآمد بالای هزار میلیارد، بیشترین کمک را از دولت خواسته و بیشترین پول را گرفته است. اواخر دولت روحانی یادمان هست که چه کمک هایی از سمت سازمان برنامه و بودجه و نوبخت به آقایان شد. هنوز هم صورت های مالی مشخص نشده است. طبیعتا این مطالبه گری هیات رئیسه یکی از کارهای ارزشمند و ماندگار خواهد بود.

آقایان مدارک دکترای خود را رو کنند!

جدا از این مسائل مالی که روشن نشده، مساله بعدی وجود و رفتار افرادی است که کورکورانه حمایت می کنند و آدم به استقلال آن ها شک می کند. حسن کامرانی فر جزو کسانی است که ما به سلامت ایشان در داوری اذعان داشتیم و خود ما هم ایشان را تایید می کردیم. نهایتا ایشان را برای دپارتمان داوری تایید می کردیم. حتی برای رئیس کمیته داوران، طبیعتا ایشان باید فاکتورهایی داشته باشند که ندارند. وای به حال اینکه دبیرکل فدراسیون فوتبال بشوند. دبیرکلی که تابع محض رئیس فدراسیون باشد، به درد فوتبال کشور ما نمی خورد. تابع قوانین و مقررات بودن به درد می خورد. ایشان همچنان عزیزی خادم را دکتر خطاب می کند. من همین جا رسما اعلام می کنم در فدراسیون فوتبال کشور ما تا آن جایی که می دانم و با اطمینان می گویم، بیش از 2-3 نفر دکتر وجود ندارد. اگر خلاف این است، آقایان از من شکایت و ادعای حیثیت کنند. در آن فدراسیون 2 خانم مدرک دکتری دارند و نهایتا یک نفر دیگر. نهایتا در کمیته حقوقی  مانند دکتر صالحی و موسوی ممکن است مدرک دکتری داشته باشند. البته مدارک آن ها را ندیده ام و قابل احترام هستند. الباقی هرکس می گوید من مدرک دکتری دارم، باید شک کرد. حتی باید به کسانی که سال ها دکتر می گفته ایم، شک کنیم. خواهشا هرکس که ادعای دکتر بودن دارد، باید مدرک خود را ارائه کنند.

 فریادشیران

با این حکم سفارشی چگونه به کمیته اخلاق ایمان داشته باشم؟

به جای اینکه دوستان به حرف های امضا کنندگان عضو هیات رئیسه فوتبال توجه کنند، به خواسته هایشان که مبتنی بر قانون و اساسنامه است توجه کنند، در یک اقدام پیشگیرانه یکی از اعضای برجسته هیات رئیسه فدراسیون که مورد تایید مجمع هستند را محروم می کنند. سراجی رای خود را برای عضویت در هیات رییسه از مجمع گرفته نه مثل نواب رئیسی که نزدیک یک سال است غیرقانونی در فدراسیون دستور صادر می کنند و سندهای مالی را امضا می کنند که خود همین جرم است. اینها وجاهت قانونی شان تا سه ماه بود بعد باید مجمع تشکیل می شد و این ها از مجمع رای اعتماد می گرفتند. هم مهرعلی هم بهاروند عملا غیرقانونی آنجا هستند. کمیته اخلاق به جای اینکه با آنها برخورد کند، با خواسته به حق امضا کنندگان استیضاح رئیس فدراسیون برخورد کرده و یکی شان را شش ماه محروم می کند. آدم به این کمیته اخلاق واقعا شک می کند، بنابر چه استنادی شما ایشان را شش ماه محروم کردید. بعد از این طرف غلامرضا رفیعی مشاور حقوقی فدراسیون را شما به خاطر مکاتبه غیرقانونی با مسئولین فیفا 20 روز محروم کردید؟ ضمنا بیانیه سایپا علیه رای کمیته استیناف را باشگاه سایپا صادر کرده، چرا مدیرعامل باید بابت این بیانیه محروم شود؟ اصلا مگر کمیته استیناف از او شکایت کرده بود؟من با وجود اینها چگونه می توانم به استقلال کمیته اخلاق ایمان پیدا کنم؟ اینها تحت حاکمیت خود عزیزی خادم تصمیم می گیرند. چرا اگر سراجی تخلفی کرده بود، همان موقع رسیدگی نشد؟ همین موقع که امضا جمع شد برای استیضاح رئیس فدراسیون، تازه یادشان آمد؟ تازه این استیضاح باید برود داخل مجمع و آن جا دو سوم مجمع باید رای بدهند. حالا بماند که در اصفهان به دوستان هدیه دادند و هدیه ها هم قابل توجه بوده اما الان اکثر هیات های استانی از فدراسیون فوتبال گلایه مند هستند، فدراسیونی که قرار بود خودش هزار میلیارد بیاورد، فقط دست نیاز به سوی دولت دراز کرده و الان شاید عزیزی خادم در مجمع هم رای نیاورد. به هرحال این که کمیته اخلاق تحت تاثیر رییس فدراسیون یکی از اعضای هیات رئیسه را به شش ماه محرومیت محکوم کند، به نظر من جزو کارهای خارق العاده و انتحاری آقایان است. به نظر من نهادی باید بالا دست این ها باشد، نمی دانم من به چه کسی بگویم، وزیر ورزش باید ورود کند، مقامات قضایی باید ورود کنند، معاون رئیس جمهور باید ورود کند، یکی باید ورود کند، مگر می شود فوتبال ما یک جزیره ای باشد کاملا مستقل و هرآنچه که دلش می خواهد انجام دهد و صدا و سیما هم در بست در خدمت اینها باشد؟ دوستان رسانه ای اینها یک شبکه درست کرده اند تا ضعف هایشان را نگویند و اگر هم می گویند در لفافه بگویند. مثلا از ایشان می پرسند آقا جادوگر چیست؟ ایشان بگوید جادوگر شرک است. چرا درباره امیر اسکندری و ارتباط شما و شرکتی که شما دارید که خود عزیزی خادم و مهرعلی عضو هیات مدیره آن شرکت هستند و امیر اسکندری جادوگر رئیس هیات مدیره است، حرف نمی زنید؟ این شراکت را چطور می توانید توجیه کنید؟ چه اتفاقی افتاده، حالا شما می گویید کاری نکردیم ما هم می دانیم کاری نکردید ولی تعارض منافع وجود ندارد میان فدراسیون و شرکت شما؟ بعد مهرداد سراجی را به خاطر اینکه حقی را خواسته محروم می کنید؟ واقعا گلی به جمالتان با این مدیریت. جا دارد یک خسته نباشید هم به کمیته اخلاق بگوییم که سفارشی اضافه کاری هم می کند و غروب پنجشنبه حکم می دهد. دوستان گاهی اوقات سه شیفت کار می کنند!

6641