آیا مگوایر بدترین خرید تاریخ منچستریونایتد است؟

آیا مگوایر بدترین خرید تاریخ منچستریونایتد است؟

پایگاه خبری فوتبالی- عملکرد مگوایر در ماه‌های اخیر، این تردید را به‌وجود آورده که با توجه به هزینه انتقالش به اولدترافورد، شاید او بدترین خرید تاریخ منچستریونایتد باشد.

به گزارش فوتبالی، زمانی که هری مگوایر در تابستان 2019 با مبلغ 78.3 میلیون پوند از لسترسیتی به منچستریونایتد پیوست، مشخص بود که باید انتظارات زیادی را به‌دوش بکشد.

زمانی که بازیکنی با چنین مبلغی قرارداد می بندد، انتظار می رود که در بالاترین سطح بازی کند، اما عملکرد مگوایر با پیراهن منچستریونایتد در دو سال و نیم حضورش در این باشگاه، کمتر از حد انتظار بوده‌است.

مگوایر، کاپیتان یونایتد، پس از پُل پوگبا که در سال 2016 با 94.5 میلیون پوند از یوونتوس به خدمت گرفته شد، دومین خرید گران‌قیمت تاریخ این باشگاه است و به سختی می توان پذیرفت که او حتی به توجیه این مبلغ نزدیک شده باشد.

وقتی یک مدافع مرکزی باکیفیت را درنظر می‌گیرید، می توانید تعداد بازی‌های ضعیف یا اشتباهات وحشتناکی که در دوران حرفه‌ای خود مرتکب شده‌است را با انگشتان یک دست محاسبه کنید. در طرف دیگر، مگوایر تقریباً هر هفته به شمار اشتباهات دفاعی خود اضافه می کند.

فشار بر مگوایر

تصمیم منچستریونایتد برای پرداخت این هزینه نجومی، که البته در لیگ‌برتر برای جذب استعدادهای انگلیسی چیز غریبی نیست، همچنین سپردن بازوبند باشگاه به هری مگوایر، کنار گذاشتن این مدافع متولد شفیلد را برای شیاطین‌سرخ خیلی سخت کرده‌است.

مگوایر در باشگاه سابق خود، لسترسیتی، یک مهره کلیدی بود. شرایط تیمی لسترسیتی به‌نحوی بود که شانس بازی در محوطه 18 قدم را به مدافع ملی‌پوش انگلیسی می‌داد، جایی که مگوایر به‌لطف قد بلند و قدرت سرزنی بالا منطقه موردعلاقه مگوایر است.

با این حال، فقدان سرعت او اغلب در یونایتد آشکار شد، جایی که او باید به‌عنوان یک مدافع فضای بیشتری از زمین را پوشش دهد. این بازیکن 28 ساله همچنین، به‌عنوان مدافع اصلی چنین باشگاهی هنگام مالکیت توپ بیش از اندازه آسیب‌پذیر است و با جُسه بزرگش خیلی سنگین و زُمخت بنظر می‌اید.

با این حال، مشکلات نگران‌کننده مگوایر در منچستر را می توان با تغییراتی ساده در ترکیب اصلی تیم جبران کرد.

تحت هدایت گرت ساوتگیت در تیم ملی انگلیس، مگوایر یکی از بهترین بازیکنان کشورش بوده است، و چیزی که بیشترین کمک را به منچستریونایتد می‌کند این است که افراد مناسب را به خدمت بگیرد تا به او کمک کنند تا بتواند با نقاط قوت خود به منچستریونایتد کمک کند.

ساوتگیت معمولا با دو هافبک دفاعی بازی می کند که از چهار مدافع تیم حمایت میکنند و از ورود مگوایر به نبرد های میانه میدان جلوگیری می‌کنند، به این معنی که اجازه نمی‌دهند سرعت کم او در فضای باقی مانده در پشت سرش آشکار شود.

اینطور که اوضاع پیش می‌رود، اگر نگوییم بدترین خرید تاریخ باشگاه نسبت به هزینه انجام شده، جذب مگوایر می‌تواند یکی از ضعیفترین خریدهای باشگاه تلقی شود. اما اگر یونایتد بتواند فعالیت‌های نقل‌وانتقالاتی خود را روی جذب یک یا دو هافبک قابل اطمینان متمرکز کند، می‌تواند جلوی این بحران را بگیرد. شاید همتیمی‌های مگوایر در تیم ملی انگلیس، کالوین فیلیپس و دکلان رایس، گزینه‌های خوبی برای کمک به مگوایر در خط دفاع منچستریونایتد باشند.

9719