پیش‌بازی اینتر - ليورپول؛ جدال اروپایی رده دومی‌های سری‌آ و لیگ برتر

پیش‌بازی اینتر - ليورپول؛ جدال اروپایی رده دومی‌های سری‌آ و لیگ برتر

پایگاه خبری فوتبالی - در حساس‌ترین مسابقه از شب دوم دور رفت مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا امشب دو تیم ایتالیایی اینتر و انگلیسی لیورپول در شهر میلان به مصاف هم خواهند رفت.

به گزارش فوتبالی، در چهارچوب رقابت‌های شب دوم از دور رفت مرحله یک‌هشتم نهایی مسابقات لیگ قهرمانان اروپا، امشب چهارشنبه مورخ بیست و هفتم بهمن‌ماه سال 1400 هجری شمسی مصادف با شانزدهم فوریه سال ۲۰۲۲ میلادی و از ساعت ۲۳:۳۰ به وقت ایران شاگردان سیمونه اینزاگی در تیم اینتر ایتالیا در ورزشگاه جوزپه مه آتزا یا همان سن سیروی شهر میلان و با قضاوت سیمون مارسینیاک، داور سرشناس لهستانی میزبان شاگردان یورگن کلوپ در تیم لیورپول انگلیس خواهند بود.

دو تیم در حالی به مصاف یکدیگر می‌روند که در لیگ‌های خود وضعیتی تقریباً‌ مشابه دارند. اینتری که این هفته در مصافی سخت با ناپولی در ناپل یک بر یک مساوی کرد، در جدول رده‌بندی سری آ بعد از میلان تیم دوم است، البته با تنها یک امتیاز اختلاف و یک بازی کمتر. لیورپول هم که این هفته مقابل برنلی در آنفیلد با یک گل به برتری رسید، با یک بازی کمتر نزدیک‌ترین تعقیب‌ کننده منچستر سیتی صدرنشین است، هر چند با ۹ امتیاز اختلاف.

اینتر در دور مقدماتی، در گروهی دوم شد که رئال مادرید رده نخست را به خود اختصاص داده بود و تیم‌های شریف مولداوی و شاختار دونتسک اوکراین نیز در آن گروه حضور داشتند. اما در سمت مقابل، لیورپول رتبه نخست گروهی را به دست آورد که اتلتیکو مادرید اسپانیا در آن گروه دوم شد و همراه ليورپول صعود کرد؛ پورتوی پرتغال با مهدی طارمی سوم گروه شد و به لیگ اروپا رفت و در نهایت، آث میلان هم با قرار گرفتن در رده چهارم آن گروه، از دور مسابقات اروپایی در فصل جاری کنار رفت.

آخرین رویارویی تیم‌های اینتر و لیورپول، در مرحله یک‌هشتم نهایی مسابقات لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۲۰۰۸-۲۰۰۷ بود که در آن دیدار، لیورپول با تنها گل فرناندو تورس از سد اینتر گذشت و در مجموع دو بازی رفت و برگشت نیز این لیورپول بود که با برتری سه بر صفر، راهی مرحله بعد شد.

آمار و ارقام ثبت شده در تاریخ تقابل‌های دو تیم:

قرمزها در هر دو بازی فصل جاری مقابل میلان در دور گروهی مقدماتی برنده شدند. تنها تیمی که در یک فصل از لیگ قهرمانان اروپا موفق به شکست دادن هر دو تیم شهر میلان شده است، تاتنهام هاتسپر بوده که در سال ۲۰۱۱ به رهبری هری ردنپ موفق به انجام این کار شده بود.

لیورپول در هر یک از شش بازی آخرش در مسابقات لیگ قهرمانان اروپا حداقل دو گل به ثمر رسانده است.

این پنجمین تقابل نراتزوری و لک‌لک‌های آنفیلد در مسابقات اروپایی خواهد بود. تقابل‌های قبلی دو تیم هم در مرحله حذفی جام اروپا و لیگ قهرمانان اروپا رقم خورد و یک بار اینتری‌ها در مجموع دو دیدار رفت و برگشت پیروز شدند و بار دیگر هم لیورپولی‌ها.

محمد صلاح با سی و پنج گل زده در رده نوزدهم برترین گلزنان لیگ قهرمانان اروپا قرار گرفته است. ستاره مصری با پیراهن بازل و آ اس رم هم در این رقابت‌ها گل زده است. او فصل جاری هفت گل زده و در رده سوم برترین گلزنان قرار دارد.

اینتر بعد از ۱۰ سال یعنی از فصل ۲۰۱۲-۲۰۱۱ تا حالا به مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا می‌رسد. این تیم آخرین مرتبه یازده سال قبل در فصل ۲۰۱۱-۲۰۱۰ از مرحله یک‌هشتم نهایی فراتر رفت.

لیورپول یکی از تیم‌های بدون شکست مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپاست. بایرن‌ مونیخ آلمان و آژاکس آمستردام هلند هم هنوز شکست نخورده‌اند.

نراتزوری در چهار فصل اخیر در لیگ قهرمانان اروپا فقط چهار دیدار خانگی از دوازده بازی‌اش را برده و آمار خوبی در جوزپه مه‌آتزا نداشته است.

چهارده برد، شش تساوی و پانزده شکست حاصل کار لیورپول مقابل تیم‌های ایتالیایی در سی و پنج بازی بوده است. لیورپول همین فصل در مرحله گروهی میلان را در دو بازی رفت و برگشت برد.

اینتر در سی و هشت مصاف با تیم‌های انگلیسی پانزده برد داشته، در شش بازی به تساوی رسیده و هفده بازی را باخته است. آخرین رقیب انگلیسی این تیم تاتنهام بود که سه فصل پیش یک برد و یک باخت مقابل آن داشتند.

در چهار دیدار گذشته بین تیم‌های اینتر و لیورپول، قرمزها سه برد داشته‌اند و نراتزوری تنها یک بازی را در سال ۱۹۶۵ با پیروزی پشت سر گذاشته است.

نراتزوری به طرز حیرت‌انگیزی از یازده بازی خانگی اخیرش در لیگ قهرمانان اروپا فقط سه برد کسب کرده است؛ البته آن‌ها در هر دو مورد اخیر موفق به کسب پیروزی شده‌اند.

لیورپول در آستانه سفر به ایتالیا، شش برد پیاپی را کسب کرده است. نکته قابل توجه این است که آن‌ها در هیچ یک از چهار بازی خارج از خانه اخیر خود در لیگ قهرمانان اروپا موفق به ثبت کلین‌شیت نشده‌اند.

یورگن کلوپ در دوران حضور محمد صلاح و سادیو مانه در تورنمنت جام ملت‌های آفریقا نیز با غیبت این دو ستاره تیمش کنار آمد و حتی روزهای سخت کرونایی را هم پشت سر گذاشت. حالا لیورپول که همچنان در لیگ برتر جزیره در تعقیب منچستر سیتی است، به موفقیت دیگری در لیگ قهرمانان اروپا فکر می‌کند. سه فصل قبل قرمزها لیگ قهرمانان اروپا را به بندر لیورپول بردند. حالا هم در لیگ برتر از سیتیزن‌ها عقب هستند؛ ولی در لیگ قهرمانان شانس بزرگی برای جام گرفتن خواهند داشت و این را با شش برد متوالی برابر میلان، پورتو و اتلتیکو مادرید نشان داده‌اند.

اما در سمت مقابل، اتفاقی که در آستانه حضور در یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان برای اینتر رخ داد، کسب فقط یک پیروزی از چهار بازی آخر خود در سری آ و واگذار کردن صدر جدول به میلان و سقوط به رتبه دوم جدول بود. با همه این ماجراها، اینزاگی و شاگردانش نمی‌خواهند در لیگ قهرمانان اروپا کوتاه بیایند؛ اما از بخت بد، قرعه سختی به اینتر که با دشواری به مرحله حذفی رسیده، برخورد کرده است؛ چرا که لیورپول آماده و مدعی قهرمانی است و این جدال برای نراتزوری مثل یک فینال خواهد بود. نتایج دیدارهای خانگی اینتر در لیگ قهرمانان اروپا نشان می‌دهد که جوزپه مه‌آتزا برای رقبا چندان هم خوفناک نیست.

نیکولو بارلا تنها محروم این دیدار برای نراتزوری است و نمی‌تواند در ترکیب اینتر حضور داشته باشد. خواکین کورئا و رابین گوزنس هم مصدومان اینتر برای بازی امشب با لیورپول هستند. در طرف مقابل، دیووک اوریگی هم مصدوم لیورپول است و احتمال دارد که جوردن هندرسون، کاپیتان قرمزها هم مثل او نتواند در ترکیب تیم کلوپ برای تقابل امشب با اینتر قرار بگیرد.

ترکیب احتمالی اینتر برای مصاف امشب با لک‌لک‌ها:

هاندانوویچ، اشکرینیار، دی‌فرای، باستونی، دومفرایس، ویدال، بروزوویچ، چالهان‌ اوغلو، پریشیچ، مارتینز، ژکو

ترکیب احتمالی لیورپول برای مصاف امشب با افعی‌ها:

آلیسون، آرنولد، کوناته، فن‌دایک، رابرتسون، چمبرلین، فابینیو، تیاگو، دیاز، صلاح، ژوتا

9404