اختلاف در آلمان بالا گرفت/ انتقاد تند هوینس از قانون پلی‌آف: ضد بایرن است!

اختلاف در آلمان بالا گرفت/ انتقاد تند هوینس از قانون پلی‌آف: ضد بایرن است!

پایگاه خبری فوتبالی - مدیر سابق و اسطوره باواریایی‌ها نظرات و انتقادات تندی در خصوص طرح قانون پلی‌آف و تغییر فرمت برگزاری رقابت‌های بوندسلیگای آلمان دارد و معتقد است که پیشنهاد این قوانین صرفاً برای از بین بردن قدرت مونیخی‌ها مطرح می‌شوند.

به گزارش فوتبالی و به نقل از وب سایت ترانسفر مارکت و شبکه تلویزیونی Servus TV، ماجرای ورود قانون پلی‌آف به بوندسلیگا و تغییر شکل و فرمت برگزاری این مسابقات ابیش از پیش داغ شده و افراد مختلفی پیرامون این موضوع اظهار نظر می‌کنند.

طبق این گزارش، اولی هوینس، مدیر سابق و اسطوره باشگاه بایرن مونیخ آلمان در مصاحبه‌ای با خبرنگاران رسانه‌ها، در خصوص این قانون و تغییر شکل و فرم برگزاری لیگ آلمان واکنش نشان داد و گفت: "این قانون صرفاً یک قانون ضد بایرن مونیخ است. از نظر من این قانون بسیار مسخره است! در بوندسلیگا بعد از سی و چهار بازی، قهرمان باید مشخص شود و بعد از چشیدن سختی‌های فصل، به این عنوان برسد. از طرف دیگر، این قانون پلی‌آف به جذابیت بوندسلیگا هیچ ربطی ندارد."

اولی هوینس در خصوص خانم دوناتا هوپفن، رئیس جدید لیگ و طرح پیشنهادی در رابطه با این قانون جدید چنین اضافه کرد: "رؤسای جدید دی اف ال شب و روز به فکر راه‌هایی هستند تا به سلطه بایرن مونیخ در فوتبال آلمان خاتمه بدهند و برای همین است که به این ایده رسیده‌اند. ایده پلی‌آف در انگلستان، فرانسه، اسپانیا و ایتالیا هم اجرا نمی‌شود. سیستم حذفی برای جام حذفی آلمان و لیگ قهرمانان اروپا مناسب است اما قهرمانی در لیگ، به بهترین تیم کل فصل داده می‌شود."

مدیر سابق مونیخی‌ها که صاحب عنوان 'مدیر افتخاری' این باشگاه نیز می‌باشد، درباره اظهار نظر اولیور کان، مدیر فعلی باشگاه بایرن مونیخ که حامی این قانون جدید بود نیز چنین گفت: "او نظر خودش را گفته اما نظر من چنین نیست."

چندی پیش مسئولان برگزاری مسابقات بوندسلیگا طرحی را پیشنهاد کردند که بر اساس آن و با الگوبرداری از ليگ‌های کشورهایی نظیر بلژیک، بعد از برگزاری یک دوره لیگ اصلی و جهت تعیین قهرمان و تیم‌های برتر، تیم‌های رده‌های نخست لیگ اولیه و اصلی با یکدیگر در یک لیگ کوچک و بعد در چند مسابقه پلی‌آف شرکت کنند تا در نهایت، تیم قهرمان و تیم‌های رده‌های بعدی نیز مشخص و معرفی شوند. این طرح هم اکنون با موافقت و مخالفت بسیاری در آلمان روبه‌رو شده و بحث‌ها میان دو طرف موافقین و مخالفین برای متقاعد کردن یکدیگر همچنان ادامه دارد.

9404