بر اساس ادعای مدیران پیشین پرسپولیس، قرارداد کارگزار این باشگاه طوری تنظیم شده که ۲۲۰ میلیارد تومان بابت سوشیال مدیا، تبلیغات روی پیراهن و فضای مجازی و ۱۱۰ میلیارد تومان هم بابت تبلیغات محیطی بازیهای خانگی به عنوان «کف قرارداد» ذکر شده است اما بررسیها نشان میدهد اعداد اعلامی فاصله زیادی با حقیقت دارد.
اول اینکه کارگزار پرسپولیس اجرای تبلیغات محیطی بازیهای خانگی پرسپولیس را از هفته هشتم در اختیار داشته و عدد ۱۱۰ میلیاردی برای ۱۵ بازی خانگی کل فصل پرسپولیس است. از طرف دیگر در زمان امضای این قرارداد و اعلام کف درآمد ۳۳۰ میلیاردی، روی پیراهن پرسپولیس نام اسپانسر دیگری وجود داشت که این اسپانسر پول قرارداد خود تا پایان فصل را قبلا پرداخت کرده بود و عملا پیراهن در اختیار کارگزار جدید نبود تا درآمدزایی کند. در ادامه هم با تلاشهایی که انجام شد کارگزار از هفته هفدهم لیگ توانست پیراهن را در اختیار بگیرد تا فعالیتهای تبلیغاتی را روی آن انجام دهد. حال سوال این است، مدیران سابق پرسپولیس که از این شرایط به طور کامل خبر داشتند چطور وعده درآمد ۳۳۰ میلیاردی دادند؟
بر اساس اطلاعاتی که یک مقام مطلع در باشگاه پرسپولیس در اختیار ایسنا قرار داده، در قرارداد کارگزار پرسپولیس عملا هیچ تعهدی ذکر نشده و با وجود وعده سرپرست سابق باشگاه پرسپولیس که گفته بود کارگزار به زودی ضمانت نامه بانکی برای تعهد پرداخت کف قرارداد به باشگاه ارائه میکند، تا به امروز هیچ ضمانتنامهای هم به باشگاه ارئه نشده است. یعنی در واقع کارگزار اگر درآمدی حاصل کرد، به پرسپولیس پرداختی خواهد داشت هیچ ضمانتی برای پرداخت ۳۳۰ میلیارد تومان مورد ادعایی مدیران پیشین وجود ندارد.
کارگراز باشگاه پرسپولیس از زمان امضای قرارداد خود، سهم سازمان لیگ از تبلیغات محیطی را به این سازمان پرداخت کرده و از طرف دیگر تا به امروز که در هفته هجدهم لیگ برتر هستیم حدود ۴۰ میلیارد تومان به حساب باشگاه پرسپولیس واریز کرده است که اگر اعداد مرود ادعایی مجید صدری سرپرست سابق باشگاه درست بود امروز کارگزار باید حداقل باید نیمی از مبلغ کف قرارداد یعنی ۱۶۵ میلیارد تومان را پرداخت میکرد که این اتفاق رخ نداده است.
۴۱۵۴