ده نکته از پرسپولیس – مس/ تیکی تاکای مس قربانی اشتباهات خودی و زرنگی قرمزها

ده نکته از پرسپولیس – مس/ تیکی تاکای مس قربانی اشتباهات خودی و زرنگی قرمزها

پایگاه خبری فوتبالی- پرسپولیس در هفته بیستم لیگ برتر موفق شد با نتیجه سه بر یک مس رفسنجان را شکست دهد.

به گزارش فوتبالی، ده نکته را پیرامون این بازی مرور می کنیم.

یک: زدن سه گل به مس یعنی پرسپولیس در نقطه ای قرار گرفته که هفته پیش قبل از بازی با گل گهر قرار داشت، فاصله سه امتیازی با صدر!

دو: دربین تیمهای نیمه اول جدول، مس رفسنجان بدترین خط دفاع را دارد با دریافت بیست گل! آنها مشخصا در ورزشگاه آزادی هم مقابل استقلال و هم مقابل پرسپولیس ضربه را از اشتباهات فردی خوردند. این حجم از اشتباهات یعنی تفاوت تیمهای بزرگ با تیمهای خوب. مس رفسنجان خوب تیکی تاکا بازی می کند اما اشتباهات خودی و زرنگی قرمزها و چند بازی قبل آبی ها، از آنها قربانی می سازد.

سه: بالاخره اشتباهات حامد لک ، یحیی را مجبور به استفاده از احمدگوهری کرد. برای قضاوت در مورد کیفیت فنی گوهری زود است ولی مشخص بود هنوز تمرکز لازم برای حفاظت از دروازه یک تیم بزرگ را ندارد و به احتمال زیاد در بازی بعد لک دوباره به قفس توری پرسپولیس برمی گردد.

چهار: نوک خط حمله پرسپولیس بعد از مصدومیت آل کثیر مدام بین عبدی و پاکدل دست به دست می شود و جالب است که هر دوی آنها با اینکه دوندگی آل کثیر را ندارند اما شم گلزنی خوبی دارند. دیروز هر بار که خط دفاع مس اشتباه کرد بدجور تنبیه شد.

پنج: مثلث محسن آذرباد، مجیدعلیاری و گادوین منشا یکی از زهردارترین خطوط حمله لیگ است که درک خوبی هم از یکدیگر دارند. پرسپولیس به جز یک صحنه خوب زهر این مثلث خطرناک را گرفت و نشان داد که کادرفنی پرسپولیس، مسی ها را خوب آنالیز کرده است.

شش: کمال کامیابی نیا یکی از گلزنترین هافبکهای دفاعی لیگ در این سالهاست که بلد است کجا قرار بگیرد و کجا اضافه شود. ضربه سر دیروز کامیابی نیا در کمال آرامش و مثل یک شوت به دروازه نوشی صوفیانی زده شد. کمال روزهایی که در نفت تهران هم بازی می کرد چنین بازیخوانی و شم گلزنی خوبی داشت. 

هفت: در شرایطی که استقلالیها خود را درگیر مسایل حاشیه ای کرده اند و تمرکز لازم را ندارند، پرسپولیس با آرامش و به دور از هیجانات کاذب سه امتیاز خیلی مهم از یکی از بازیهای سختش را گرفت تا فاصله کم شود. کادرفنی پرسپولیس و مدیریت این باشگاه آرامش خوبی را در این مدت ایجاد کرده اند. کلا حاشیه بین این دو تیم جابجا می شود. فعلا استقلالیها را بغل کرده و پرسپولیسی ها را رها کرده است. البته ده هفته تا پایان لیگ برتر باقی مانده و فعلا برای قضاوت درباره قهرمان لیگ زود است. استقلال پس از بازی گل گهر و نفت آبادان و پرسپولیس در تهران، دوباره در تهران میزبان پیکان است اما باید برای بازی با سپاهان به اصفهان برود و پس از بازی در شهرخودرو در تهران، به اهواز برود و با فولاد بازی کند. بازی بعدی استقلال با آلومینیوم اراک درتهران است و پس از بازی با مس رفسنجان در رفسنجان، بازی آخر میزبان نفت مسجدسلیمان در هفته پایانی لیگ است. اما پرسپولیس پس از بازی با دو نفت آبادان و مسجدسلیمان در خارج از خانه، در تهران با استقلال بازی می کند و پس از بازی استقلال، میهمان هوادار در دستگردی است و پس از بازی با پیکان در تهران، به اصفهان می رود تا با ذوب بازی کند و پس از بازی سپاهان در زمین ثالث، به تبریز می رود تا با تراکتور روبرو شود و پس از بازی آسان با شهرخودرو در تهران باید به مصاف فجر در شیراز در بازی آخر برود. نکته طولانی شد اما حسابی می توانید بازیهای آینده لیگ را حدس بزنید. 

هشت: پرسپولیس هر وقت به علی شجاعی اعتماد کرده ضرر نکرده است. نمونه اش همین بازی با مس رفسنجان!

نه: مصاحبه محمدربیعی در پایان مسابقه یک درس بزرگ داشت. بعد از باخت دست داد و به تیم حریف تبریک گفت و برای باخت دنبال دلایل عجیب و غریب نرفت. پرسپولیس بهتر بود و برد به همین سادگی!

ده: منصوریان و فکری و مجیدی سه حریف شب عیدی یحیی هستند که دو تای این بازیها در خوزستان است. پرسپولیس برای قهرمانی فرصت امتیاز از دست دادن ندارد.

پیمان خنافری/ پایگاه خبری فوتبالی

4242