ده نکته از بازی صنعت نفت آبادان – پرسپولیس/ لب کارون برای علی منصور و تیمش گلباران شد

ده نکته از بازی صنعت نفت آبادان – پرسپولیس/ لب کارون برای علی منصور و تیمش گلباران شد

پایگاه خبری فوتبالی- یک: با ترکیب علی منصور، نفت ، پرسپولیس و نتیجه دوهیچ شاید نتوان جمله ساخت ولی دنیای خیلی ها را با آن می شود ساخت. از کل آبادان بگیرید تا نیمه آبی کشور. برای آبادانی ها و استقلالی ها، شب خوبی توسط علی منصور خلق شد و لب کارون برای علی منصور و تیمش گلباران شد.

دو: پرسپولیس در روزی که موقعیت گل زیادی را ایجاد کرد بازی را ناباورانه باخت. آنها به طرز عجیبی تمرکز همیشگی را نداشتند. پرسپولیس در چند سال گذشته به ندرت باخته است. باخت برای تیمی که هفت سال است در بالاترین سطح است اتفاق ساده ای نیست. آنها چندین و چند جام و سوپرجام گرفته اند، دو بار فینال آسیا رفته اند. هضم باخت به نفت آبادان کار راحتی نیست اما پرسپولیس برای ماندن در کورس، باید اتفاقهای آبادان را فراموش کند و به مسجدسلیمان فکر کند.

سه: داشتن یک دروازه بان خوب و مطمئن یکی از مهمترین ارکان قهرمانی در لیگ است. به قهرمانیهای پرسپولیس در لیگ دقت کنید به نقش احمدرضا عابدزاده و بیرانوند خوب پی می برید. حامدلک یک سوشامکانی درون دارد که سربزنگاهها حال پرسپولیسیها را می گیرد.

چهار:علیرضامنصوریان در مربیگری یک روش را خیلی خیلی خوب بلد است. تیم او که جلو بیافتد سخت می شود به تیمش گل زد. جمع شدن، بازی بسته و ضدحمله ، منصوریان استاد این مدل بازی است. او دقیقا نفتی وار پرسپولیس را برد، فقط جای نفتش هزار کیلومتر عوض شده بود و البته این نفت ، نفت اورجینال بود.

پنج: برای چهارمین هفته متوالی رامین رضاییان ستاره پرسپولیس در زمین بود. او واقعا در ارسالها و هجوم و ضربات ایستگاهی بازیکن ویژه و خطرناکی است. با همین فرمان پیش برود کار اسکوچیچ برای انتخاب دوباره محرمی سخت می شود. هر چند به نظر نمی رسد در دو بازی تشریفاتی مقابل کره جنوبی و لبنان، او دعوت شود چرا که اسکوچیچ فرافوتبالی با رضاییان مشکل دارد.

شش: پرسپولیس این فصل در خارج از خانه تیم مقتدری نشان نداده، این بدترین خبر برای تیمی است که در نه هفته باقی مانده فقط سه بازی در ورزشگاه آزادی دارد که یکی از آنها هم دربی است. باگ بزرگ پرسپولیس بازی خارج از آزادی است و یحیی باید فکری به حال این ماجرا بکند.

هفت: به عملکرد درخشان فرزین گروسیان هم اشاره ای داشته باشیم که ستاره نفتیها در زمین بود. او واقعا کار پرسپولیس را برای گل زدن سخت کرده بود. انگیزه دروازه بانها مقابل استقلال و پرسپولیس، به طرز عجیبی بالا می رود.

هشت: برای قضاوت درباره فوروارد ازبکی شاید خیلی زود باشد ، اما کلا یک چیزی در این دو دهه ثابت شده: ازبکها فوتبالیستند. این مهاجم خوب نشان داد و مطمئنا هفته به هفته بهتر از این هم می شود.

نه: یکشنبه شب، شب سختی برای هواداران پرسپولیس بود، برد استقلال و شکست پرسپولیس فاصله این دو تیم را برای اولین بار در این فصل به عدد شش رساند. پرسپولیس وقت غصه خوردن ندارد، آنها دوباره فردا باید به خوزستان بروند و در مخمل ناز مسجدسلیمان مقابل یک استقلالی دیگر به نام محمودفکری قرار بگیرند. هفته بعد هم دربی است. شرایط جدول جوری شده کوچکترین لغزش مساوی می شود با خداحافظی با قهرمانی. البته پرسپولیس کار سختی در مسجدسلیمان ندارد اما مسجدسلیمانی ها مقابل مس رفسنجان نشان دادند که می تواند مقابل تیم های خوب، مساوی بگیر هم باشند!

ده: حواشی اخیر پیرامون وحیدامیری آشکارا روی کیفیت بازی او تأثیر گذاشته بود، یکشنبه سایه ای از وحیدامیری را هم در زمین ندیدیم. هر چند او دیروز با یک پست نشان داد که نسبت به این حواشی بی توجه است و فقط به موفقیت و قهرمانی با پرسپولیس فکر می کند.


پی نوشت: این مطلب شاید خیلی ربطی به بازی نداشته باشد، ولی تجربه ثابت کرده آنهایی که کامنتهای خود را به روی مردم می بندند از نظر عصبی زود به هم می ریزند. آنها طاقت شنیدن حرفهای دیگران را ندارند. اصلا هم منظورم به شماره هشتاد و یک نیست!


پیمان خنافری/ پایگاه خبری فوتبالی

9719