فروش چلسی توسط آبراموویچ پس از تحریم اعمال‌شده اخیر امکان‌پذیر نیست

فروش چلسی توسط آبراموویچ پس از تحریم اعمال‌شده اخیر امکان‌پذیر نیست

پایگاه خبری فوتبالی- آبراموویچ قادر به فروش چلسی نیست، زیرا دولت بریتانیا دارایی‌های این میلیاردر روس را مسدود می‌کند.

به گزارش فوتبالی- رومن آبراموویچ، مالک میلیاردر چلسی، پس از بلوکه شدن دارایی‌هایش توسط دولت بریتانیا، اکنون قادر به فروش باشگاه نیست.

آبراموویچ قبل از اعمال چنین تحریم‌هایی در بحبوحه حمله روسیه به خاک اوکراین، به‌دنبال فروش باشگاه بود.

با وجود تمایل و اعلام او در هفته گذشته برای فروش چلسی، اکنون با وجود تحریم‌های اعمال‌شده آینده آبی‌ها بیش‌ازپیش نامشخص خواهد بود.

آبراموویچ با مواجهه با تحریم‌های دولت علیه بسیاری از روس‌های سرشناس، که به‌دلیل تهاجم ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به کشور همسایه‌اش صورت گرفته بود، تاوان فعالیت‌های دولت روسیه را پس می‌دهد.

دفتر تحریم‌های مالی وزارت خزانه داری روز پنجشنبه بیانیه‌ای منتشر کرد که در بخشی از آن آمده است:

"رومن آرکادیویچ آبراموویچ یک تاجر برجسته روسی و الیگارشی طرفدار کِرِملین است.
 آبراموویچ با فردی ارتباط دارد که به‌دنبال بی‌ثبات کردن و تضعیف و تهدیدکننده تمامیت ارضی، حاکمیت و استقلال اوکراین بوده‌است. آبراموویچ دهه‌ها با ولادیمیر پوتین درارتباط بود.
 این وابستگی شامل کسب سود مالی یا سایر منافع مادی از پوتین و دولت روسیه است.
 این منافع شامل معافیت‌های مالیاتی دریافتی توسط شرکت‌های مرتبط با آبراموویچ، خرید و فروش سهام از و به دولت با نرخ‌های مطلوب، و قراردادهای دریافت‌شده در آستانه جام جهانی فیفا 2018 است.
 بنابراین، آبراموویچ رفتار ویژه و امتیازاتی از پوتین و دولت روسیه دریافت کرده است."

اکنون چلسی عملاً در بلاتکلیفی است و آبراموویچ امیدوار بود که باشگاه را قبل از اعمال تحریم‌ها به‌فروش برساند.

نادین دوریس، وزیر فرهنگ بریتانیا، اعلام کرده‌است که چلسی یک "مجوز ویژه" دریافت می‌کند که به این معنی است که تمام فعالیت‌های مرتبط با فوتبال، مانند بازی پنجشنبه با نوریچ، می توانند بدون مانع انجام شوند.

با این حال، باشگاه نمی تواند برای مسابقات بلیت بفروشد، به این معنی که فقط کسانی که تمام بلیت‌های فصل را دراختیار دارند می‌توانند شخصاً بازی‌ها را تماشا کنند.

بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا پس از انتشار این خبر بیانیه ای منتشر کرد که در آن آمده است:

"هیچ پناهگاه امنی برای کسانی که از حمله وحشیانه پوتین به اوکراین حمایت کرده‌اند، وجود ندارد. تحریم‌های امروز گام بعدی در حمایت بی‌دریغ بریتانیا از مردم اوکراین است. ما در تعقیب کسانی که امکان کشتن غیرنظامیان، تخریب بیمارستان‌ها و اشغال غیرقانونی متحدان مستقل را فراهم می‌کنند، رحم نخواهیم‌داشت."

9719