فرصت بزرگ مالی برای چلسی از طرف دولت بریتانیا

فرصت بزرگ مالی برای چلسی از طرف دولت بریتانیا

پایگاه خبری فوتبالی- باشگاه لندنی پس از وقوع حواشی اخیر برای رومن آبراموویچ، برای اطمینان از به‌پایان رساندن این فصل از طرف دولت بریتانیا مجاز به دریافت درآمدهای احتمالی خود تا سقف 110 میلیون پوند شده‌است.

به گزارش فوتبالی، پس از سلب حق مالکیت چلسی از رومن آبراموویچ توسط دولت بریتانیا، این باشگاه لندنی فرصت‌دارد تا از درآمدهای این فصل خود تا سقف 110 میلیون پوند بهره‌مند شود.

تحریم ها علیه آبراموویچ به این معنی است که مالک روس اکنون باید سهام خود را در باشگاه به‌فروش برساند. او دیگر قادر به هیچگونه حمایت مالی از آبی‌ها نخواهدبود.

پس از کنار رفتن آبراموویچ، چلسی برای پرداخت دستمزد بازیکنانش به‌ مشکل خورده بود. با این وجود، اعضای پارلمان بریتانیا تصمیم گرفته‌اند که آبی‌ها اکنون بتوانند مجددا به منابع مالی خود، مانند حق پخش تلویزیونی و پاداش‌های مربوط به رقابت‌ها، دسترسی داشته‌باشند.

آن‌ها فرصت دارند 41 میلیون یورو از درآمد پخش تلویزیون، 46 میلیون یورو از مقام سومی در لیگ برتر و تا 43 میلیون یورو در صورت قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا برای دومین سال متوالی دریافت کنند.

این رقم به 131 میلیون یورو (110 میلیون پوند) می‌رسد که باعث می شود باشگاه زیر بار قسط و بدهکاری نرود.

محدودیت 24000 یورویی برای هزینه های سفر در بازی‌های خارج‌ازخانه باقی مانده‌است، اما اگر آنها از لیل عبور کنند و به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان این هفته راه یابند، این محدودیت می‌تواند برداشته‌شود.

9719