پیش‌بازی رئال مادرید - بارسلونا؛ پرواز کارلتو به سوی جام یا بازگشت ژاوی به کورس؟

پیش‌بازی رئال مادرید - بارسلونا؛ پرواز کارلتو به سوی جام یا بازگشت ژاوی به کورس؟

پایگاه خبری فوتبالی - در حساس‌ترین مسابقه هفته بیست و نهم لالیگا، امشب رئال مادرید در برنابئو پذیرای غول‌های کاتالانی خواهد بود. 

به گزارش فوتبالی، یک شنبه شب از ساعت 23:30 به وقت تهران، دو تیم رئال مادرید و بارسلونا از ساعت 23:30 به وقت تهران در استادیوم سانتیاگو برنابئو با قضاوت خوان مارتینز مونوئرا مقابل هم صف آرایی خواهند کرد. 

این دو تیم تاکنون در این فصل 2 بار مقابل هم به میدان رفته‌اند. اولین بار در روز 24 اکتبر 2021 در ورزشگاه نیوکمپ در لالیگا بازی کردند که در آن لوس بلانکوس با نتیجه 2-1 به پیروزی رسید. داوید آلابا و لوکاس وازکز برای رئال و سرخیو آگوئرو تک گل بارسا را به ثمر رساند و در دومین بازی که در روز 12 ژانویه 2022 در شهر ریاض برگزار شد، باز هم این شاگردان آنچلوتی بودند که در اولین حضور ژاوی در ال‌کلاسیکو، با نتیجه 3-2 به برد دست پیدا کردند. وینیسیوس جونیور، بنزما و والورده برای کهکشانی‌ها و برای بلوگرانا، فاتی و لوک دی یونگ گلزنی کردند. 

اما دیدار یک شنبه شب از تفاوت‌های بسیاری نسبت به دو بازی قبلی دو تیم برخوردار است. کاتالان‌ها شروع بسیار ضعیفی در این فصل زیر نظر رونالد کومان هلندی داشتند و آن قدر از کورس سهمیه عقب ماندند که حالا فاصله 15 امتیازی با رقیب مادریدی دارند. اما آن‌ها از زمان حضور ژاوی روند رو به رشدی طی کرده‌اند و بعد از خرید چند بازیکن باکیفیت در پنجره نقل و انتقالاتی ژانویه مثل اوبامیانگ، فران تورس و آداما ترائوره حالا تیم کامل‌تر و بهتری نسبت به بازی سوپرکاپ دارند. در آن سمت رئال مادرید تحت هدایت کارلو آنچلوتی و با درخشش کریم بنزما شروع خوبی در این فصل داشته و در چند هفته گذشته پیروزی‌های ارزشمندی مثل 3-1 مقابل پاریسن ژرمن و 3-0 برابر مایورکا کسب کرده‌ و حالا از آمادگی بسیار بالایی برخوردارند. 

این دو تیم در مجموع 248 بار مقابل هم صف آرایی کرده‌اند که سهم مادریدی‌ها 100 برد، سهم بارسا 96 و 52 بازی نیز با نتیجه تساوی به پایان رسیده است. در پنج دیدار اخیر دو تیم، رئال مادرید در تمامی دیدارها برنده از زمین بیرون آمده است. 

بهترین گلزن رئال در این فصل کریم بنزما با 22 گل و بهترین گلزن بارسلونا، ممفیس دپای با 10 گل است. البته ستاره فرانسوی به خاطر مصدومیت از ناحیه ساق پا نمی‌تواند در این ال‌کلاسیکو حضور پیدا کند. 

در حال حاضر رئال مادرید با 66 امتیاز از 28 بازی در صدر جدول و آبی اناری‌ها با 51 امتیاز از 27 بازی در رده چهارم قرار دارند. 

از مهم‌ترین غایبین این بازی می‌توان به کریم بنزما و فرلاند مندی از رئال و نیکو گونزالس، سرجینیو دست، سرجی روبرتو، آنسو فاتی و ساموئل اومتیتی از بارسا اشاره کرد. وضعیت ادر میلیتائو نیز در هاله‌ای از ابهام قرار داشت، اما تیم پزشکی مادرید توانستند این مدافع برزیلی را به بازی برسانند. 

ترکیب احتمالی دو تیم

رئال مادرید: تیبو کورتوا، دنی کارواخال، ادر میلیتائو، داوید آلابا، ناچو فرناندز، کاسمیرو، مودریچ، کروس، وینیسیوس، آسنسیو و رودریگو

بارسلونا: ترشتگن، آلبا، پیکه، آرائوخو، دنی آلوز، پدری، سرخیو بوستکتس، فرنکی دی یونگ، عثمان دمبله، فران تورس و گاوی

4416