گزارش‌روز؛ بررسی اتفاقات روزهای پایانی منجر به خروج قطعی دیبالا از تورین

گزارش‌روز؛ بررسی اتفاقات روزهای پایانی منجر به خروج قطعی دیبالا از تورین

پایگاه خبری فوتبالی - ستاره خوش تکنیک و ملی‌پوش آرژانتینی بیانکونری در پایان فصل یوونتوس را ترک خواهد کرد.

به گزارش فوتبالی، بعد از کش و قوس‌های فراوان و بارها تغییر شرایط و پیش‌بینی‌ها در ماجرای تمدید یا عدم تمدید قرارداد پائولو دیبالا با باشگاه یوونتوس ایتالیا، سرانجام با تأیید مدیران بانوی پیر مشخص و اعلام شد که این ستاره آرژانتینی بعد از هفت سال همراهی با بیانکونری، در پایان رقابت‌های فصل جاری تورین را ترک خواهد کرد.

در این مطلب قصد داریم به صورت خلاصه‌وار به ذکر و بررسی اتفاقات مربوط به این موضوع از ابتدا تا الان و این که چه شد که کار یوونتوس و دیبالا عاقبت به جدایی ختم شد، بپردازیم.

 ستاره آرژانتینی پس از هفت سال حضور در این باشگاه، در پایان فصل به دوران حضور خود در تورین پایان خواهد داد. مذاکرات بین اطرافیان او و باشگاه یوونتوس اخیرا با نتیجه تصمیم به جدایی در تابستان به پایان رسید.

در روز برگزاری جلسه آخر، آندره آ آنیلی در دفتر مرکزی باشگاه دیده شد اما در جلسه با مدیر برنامه‌های دیبالا شرکت نکرد.

یوونتوس پس از دستیابی به توافق بر سر پرداخت مبلغ 10 میلیون یورو در هر فصل که در اواخر سال 2021 به دست آمده بود، موضع خود را تغییر داده و این پیشنهاد تمدید قرارداد برای مهاجم خود را پس گرفت. مائوریتسیو آریوابنه، مدیر اجرایی یوونتوس فاش کرد که این باشگاه در جلسه آخر، پیشنهادی برای مهاجم آرژانتینی ارائه نداده است.

البته پائولو دیبالا هنوز می‌تواند تا پایان رقابت‌های فصل جاری با پیراهن یوونتوس بازی کند اما در چند هفته آینده به دنبال باشگاه جدیدی خواهد بود. اینتر جزو تیم‌های علاقه‌مند است و طبق گزارش‌ها، قرار ملاقاتی با نماینده این بازیکن در نظر گرفته است. افعی‌ها تنها باشگاهی نیستند که خواهان این ستاره آرژانتینی هستند و تیم‌های تاتنهام انگلیس، بارسلونا و اتلتیکو مادرید اسپانیا نیز مشتاق این رقابت هستند.

پائولو دیبالا از زمان انتقال چهل میلیون یورویی خود از باشگاه پالرمو در سال 2015 تا به امروز، یکصد و سیزده گل در دویست و هشتاد و سه بازی برای یوونتوس به ثمر رسانده است.

 مدیاست در این خصوص نوشت:

"مدیران یوونتوس مشکلی با تمدید قرارداد دیبالا نداشتند ولی رقم پیشنهادی آن‌ها فقط شش میلیون یورو بود و این موضوع باعث ناراحتی دیبالا شد. یوونتوس شش میلیون یورو به عنوان دستمزد و چهار میلیون یورو به عنوان بونوس (متغیرها مثل پاداش و...) در قرارداد جدید دیبالا گنجانده بود که آن چهار میلیون یورو به مواردی مانند تعداد بازی‌های انجام داده و تعداد گل‌های زده و... وابسته بود."

مائوریتسیو آریوابنه در این باره می‌گوید: "ما در مورد تصمیم خروج دیبالا خیلی فکر کرده‌ایم؛ اما می‌خواهم بر یک چیز تأکید کنم؛ مدیریت یوونتوس علیه یوونتوس تصمیم نمی‌گیرد، بلکه همه تصمیمات برای رشد یوونتوس است."

مدیر اجرایی یوونتوس در پاسخ به این سؤال که آیا مصدومیت دلیل تمدید نشدن قرارداد با دیبالا بوده است، چنین می‌گوید: "هیچ کس در ارزش فنی دیبالا شکی ندارد؛ اما ملاحظات دیگری مانند مدت قرارداد و ماهیت اقتصادی آن وجود دارد و بر همین اساس، این تصمیم گرفته شد."

9404