دوراهی پرمعمای روبرتو مانچینی؛ بماند یا برود؟

دوراهی پرمعمای روبرتو مانچینی؛ بماند یا برود؟

پایگاه خبری فوتبالی- روبرتو مانچینی اکنون مجبور است تصمیم سختی بگیرد، آیا به دنبال ناکامی ایتالیا در راهیابی به جام جهانی باید استعفا دهد؟

به گزارش فوتبالی، سرمربی آتزوری در حال حاضر بین تصمیم برای ماندن یا رفتن به سر می‌برد، زیرا از یک طرف می خواهد تا پایان قراردادش سرمربی بماند و جام جهانی 2026 را با تیم ملی کشورش تجربه کند. از سوی دیگر، او آماده است تا پس از شکست شرم‌آور در پالرمو، از شغل فعلی خود دست بکشد.

به نقل از لاگاتزتا دلواسپورت، هر دو گزینه پیامدهای مثبت و منفی دارد، اما هر تصمیمی که اتخاذ شود تا دیدار دوستانه هفته آینده مقابل ترکیه اعلام نخواهد شد.


 بماند؟

اگر مانچینی بماند، اعتبار شخصی‌اش مهم‌ترین فاکتور به‌حساب می‌آید. سرمربی ایتالیایی می‌خواهد در سمت خود باقی‌بماند تا پس از ناکامی در راهیابی به مسابقات قطر، ناکامی را جبران کند و همچنین نمی‌خواهد چهار سال کار پرتلاش را ناتمام رها کند.

سرمربی ایتالیایی به عیار بالای تیمش که هنوز جوان هستند و می‌توانند رشد قابل توجهی داشته باشند، اعتقاد دارد. گابریل گراوینا، رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا، می‌خواهد مانچینی را حفظ کند و بازیکنان همچنان به مربی خود اعتماد دارند، بنابراین فشار داخلی برای استعفا وجود ندارد.


 برود؟

روی دیگر سکه ناامیدی و مربی‌ای است که پس از شکست مقابل مقدونیه شمالی از همه جهات به شدت مورد انتقاد قرار گرفته‌است. تا جام جهانی بعدی چهار سال دیگر باقی مانده است و مانچینی برای رسیدن به جام جهانی 2026، یک جام ملت‌های اروپا را نیز در راه دارد.

در رابطه با استعفا نیز یک مسئله مهم دیگر وجود دارد، که واکنش شدید هواداران و کارشناس‌ها نسبت به ناکامی جان‌پیرو ونتورا در سال 2017، که مشابهش در سال 2022 نیز تکرار شد، حربه را برای سرمربی قهرمان یورو 2020 تنگ‌تر می‌کند.

9719