پیش‌بازی چلسی - رئال‌مادرید؛ کارلتو در پی گرفتن انتقام زیدان از توخل

پیش‌بازی چلسی - رئال‌مادرید؛ کارلتو در پی گرفتن انتقام زیدان از توخل

پایگاه خبری فوتبالی - مدافع عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا امشب به مصاف پرافتخارترین تیم تاریخ این مسابقات خواهد رفت.

به گزارش فوتبالی، در چهارچوب مسابقات شب دوم از دور رفت مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا، امشب چهارشنبه ششم آوریل سال ۲۰۲۲ میلادی مصادف با هفدهم فروردین ماه سال ۱۴۰١ هجری شمسی و از ساعت ۲۳:۳۰ به وقت ایران، شاگردان توماس توخل در تیم چلسی انگلیس در ورزشگاه استمفوردبریج شهر لندن و با قضاوت کلمن تورپن، داور سرشناس فرانسوی به مصاف شاگردان کارلو آنچلوتی در تیم رئال مادرید اسپانیا خواهند رفت.

فصل قبل در دیدار برگشت مرحله نیمه‌ نهایی لیگ قهرمانان اروپا، چلسی دو هیچ رئال‌ مادرید را در استمفوردبریج برد تا راهی فینال و در نهایت قهرمان مسابقات شود. ورنر و مونت گل‌های چلسی را در آن دیدار زدند.

کریم بنزما با هشت گل زده در تعقیب روبرت لواندوفسکی، صدرنشین جدول گلزنان لیگ قهرمانان است. ستاره باتجربه رئال‌مادرید با هفتاد و نُه گل زده چهارمین گلزن برتر تاریخ این رقابت‌ها بعد از رونالدو، مسی و لواندوفسکی است.

تعداد قهرمانی‌های کارلو آنچلوتی در لیگ قهرمانان اروپا از تیم سابقش بیشتر است. کارلتو سه مرتبه (دو مرتبه با میلان و یک مرتبه با رئال) قهرمان شده است، در حالی که چلسی فصل قبل دومین جامش را گرفت.

چلسی و رئال‌ مادرید تا به حال پنج مرتبه به مصاف هم رفته‌ اند که نکته عجیب پیروز نشدن کهکشانی‌ها است. سه بازی را چلسی برده و دو بازی مساوی شده است.

از بین دیدارهای چلسی و رئال‌مادرید تنها دو دیدار در لیگ قهرمانان بوده که یکی را چلسی برد و دیگری مساوی شد.

چلسی در چهل و نُه مصاف با تیم‌های اسپانیایی بیست مرتبه برنده شده، در هفده بازی به تساوی رسیده و دوازده بازی را باخته است.

رئال‌ مادرید در چهل و چهار دیدار با تیم‌های انگلیسی هفده برد داشته، سیزده بازی‌شان با تساوی به پایان رسیده و در چهارده دیدار هم شکست خورده است.

چلسی و رئال‌ مادرید با پنج گل خورده در لیگ قهرمانان اروپا بهترین خط دفاع را در اختیار داشته‌اند. بایرن‌مونیخ هم با پنج گل خورده شریک آن‌ها در این رکورد است.

چلسی پنج دیدار آخر خانگی‌اش در لیگ قهرمانان اروپا را برده است. آخرین باخت آن‌ها در استمفوردبریج به یک سال قبل برمی‌گردد که مقابل پورتو با گل مهدی طارمی شکست خوردند.

رئال‌ مادرید در سه بازی آخر خارج‌ازخانه‌اش در مراحل حذفی لیگ قهرمانان برنده نشده است. دو باخت مقابل پاری‌سن‌ژرمن و چلسی و یک تساوی مقابل لیورپول در این سه دیدار برای‌شان ثبت شده است.

مادریدی‌ها در این مدت پس از شکستی سنگین مقابل بارسلونا، حتی مقابل سلتاویگو هم متقاعد کننده ظاهر نشدند ولی حداقل توانستند با امتیاز کامل بازی را ترک کنند. نکته مثبت این است که آن‌ها هر سه بازی خارج از خانه اخیرشان را با برد پشت سر گذاشته‌اند. اما چلسی پس از شکست غیر منتظره چهار بر یک مقابل برنتفورد پا به این مسابقه می‌گذارد. با به پایان رسیدن روند شکست ناپذیری شیرهای لندن طی شش مسابقه گذشته، حال آن‌ها باید در مقطعی حساس از فصل، هر چه سریع‌تر به شرایط ایده‌آل برگردند.

هنوز دقیقا مشخص نیست که به علت ابتلا به کرونا، کارلتو بتواند تیمش را در بازی امشب از نزدیک و در لندن همراهی کند.

بن چیلول قطعاً نمی‌تواند چلسی را در دیدار امشب با کهکشانی‌های مادریدی همراهی کند. تکلیف کریستین پولیشیچ و کالوم هادسون اودوی به طور کامل مشخص نیست. در طرف مقابل، ادن هازارد هم مثل همیشه یکی از مصدومان رئال‌ مادرید است. ایسکو هم آسیب دیده، ولی شاید او به این بازی برسد.

ترکیب احتمالی چلسی:

مندی، کریستنسن، سیلوا، رودیگر، جیمز، آلونسو، کانته، جورجینیو، مونت، زیاش، هاورتس

ترکیب احتمالی رئال‌ مادرید:

کورتوا، کارواخال، میلیتائو، آلابا، مندی، مودریچ، کاسمیرو، کروس، آسنسیو، وینیسیوس، بنزما

9404