مصاحبه جالب ستاره لهستانی؛ از حضور در مونیخ تا انجام صدمین بازی اروپایی

مصاحبه جالب ستاره لهستانی؛ از حضور در مونیخ تا انجام صدمین بازی اروپایی

پایگاه خبری فوتبالی - مهاجم لهستانی مونیخی‌ها با وب‌سایت اتحادیه فوتبال اروپا گفت‌وگوی مفصلی داشته است.

به گزارش فوتبالی و به نقل از وب‌سایت رسمی اتحادیه فوتبال اروپا یوفا، روبرت لواندوفسکی مصاحبه مفصلی از این قرار با این رسانه انجام داده است.

در مورد انجام 100 بازی در سی‌ال؟

"بسیار به آن افتخار می‌کنم. خیلی خوب زمانی را که در خانه و مقابل تلویزیون لیگ قهرمانان را می‌دیدم به یاد می‌آورم. همیشه رؤیای بازی کردن در لیگ قهرمانان و گلزنی در این رقابت‌ها را داشتم. امروز، بیش از 100 بازی در لیگ قهرمانان کردم و بیش از 80 گل زدم. این برای من اهمیت زیادی دارد. هر بازی احساس خاص خودش را دارد. آن‌ها بازی‌هایی هستند که مردم سراسر جهان می‌بینند و این مثل پاداشی است که باعث می‌شود احساس افتخار زیادی به آن کنم."

"هنوز هم در آستانه بازی‌های لیگ قهرمانان احساس خیلی خاصی دارم. پیش از انجام اولین بازی‌ام در این رقابت‌ها برای دورتموند، لیگ قهرمانان را تنها در تلویزیون دیده و شنیده بودم. اولین باری که در زمین بودم، اندکی ناامید شدم، چرا که صدای آهنگ لیگ قهرمانان به بلندیِ تلویزیون نبود. همه‌ این‌ اضطراب‌ها و آدرنالینی که وجود دارد جزئی از آن است؛ با تمام وجود احساس متفاوتی می‌کنم. به این فکر می‌کنم که وای، این واقعیه. این رؤیا نیست. من روی مبل ننشستم، این‌جا ایستادم تا در لیگ قهرمانان بازی کنم."

در مورد پیوستن به بایرن مونیخ؟

"می‌خواستم به بایرن بروم چرا که می‌خواستم در بالاترین سطح رقابت کنم و بزرگ‌ترین جام‌ها را ببرم. وقتی فهمیدم بایرن به من علاقه دارد، برایم کاملاً مشخص شد که می‌خواهم به آن‌جا بروم. مثل یک گام رو به جلو برداشتن بود اما می‌دانستم که باید چیزهای بیشتری از خودم نشان دهم. در روز اولم در بایرن، می‌دانستم که از بازیکنانی که این‌جام در کنارم حضور دارند می‌توانم بهترین استفاده را در هر جلسه‌ تمرینی کنم. بعد از گذشت دو یا سه ماه احساس می‌کردم که به بازیکن بهتری تبدیل شدم."

در مورد بردن همه‌ جام‌ها در سال 2020؟

"در ابتدای فصل ساده به نظر نمی‌رسید. فصل را خوب شروع نکرده بودیم و خوب بازی نمی‌کردیم. سپس هانسی فلیک آمد و همه‌ چیز تغییر کرد؛ برد بعد از برد، ما به شکل فوق‌العاده خوبی کار کردیم. با فوتبالی که بازی می‌کردیم، تمام حریفان پیش از شروع بازی از ما می‌ترسیدند و ما در تمام بازی‌های لیگ قهرمانان برنده شدیم. اتفاق تاریخی‌ای بود؛ هرگز تیمی موفق به پیروزی در تک تک بازی‌هایش از گروهی تا فینال نشده بود و ما موفق شدیم. فقط بردن بازی‌ها نبود، نکته قابل توجه این بود که چطور آن‌ها را می‌بردیم؛ در گروهی تاتنهام را هفت بر دو، در یک چهارم بارسلونا را هشت بر دو و در نیمه نهایی لیون را سه هیچ بردیم. سپس نوبت به بازی فینال مقابل پاری‌سن‌ژرمن رسید. هر اتفاقی ممکن است در فینال بیفتد، اما آن روز، می‌دانستیم که قرار است برنده شویم. اعتماد به نفس بسیار بالایی داشتیم. البته که به رقبای‌مان احترام می‌گذاریم اما در اعماق وجودمان ما این را حس می‌کردیم و می‌دانستیم که باید برنده شویم."

9404