بازی با لسترسیتی پاسخی به ابهامات پیرامون اثربخشی رونالدو

بازی با لسترسیتی پاسخی به ابهامات پیرامون اثربخشی رونالدو

پایگاه خبری فوتبالی - کریستیانو نه تنها مشکل نیست، بلکه حل کننده مشکلات تیم است.

به گزارش فوتبالی و به نقل از رسانه‌های انگلیسی، کریستیانو رونالدو در تساوی هفته گذشته منچستر یونایتد مقابل لستر سیتی حضور نداشت. از زمان بازگشت کریستیانو به منچستر یونایتد همچنان بحث های پر هیاهویی وجود دارد که آیا شکستن سیاست نقل و انتقالات باشگاه برای جذب وی کار درستی بود یا خیر.

در منچستر یونایتد رویه همواره بدین شکل بوده که هرگاه بازیکنی خوب و در کلاس جهانی در بازار وجود داشته باشد منچستر یونایتد باید در کمترین حالت ممکن امکان حضور او در تیم را بررسی کند تا همواره قدمت این باشگاه و سابقه تاریخی آن حفظ شود. تابستان گذشته مهم ترین آزمون این ایده بود، زمانی که کریستیانو رونالدو در دسترس قرار گرفت و منچستر یونایتد روند بازسازی تیم را برای به خدمت گرفتن ستاره پرتغالی نادیده گرفت.

حتی از اولین روز این جابجایی، افرادی وجود داشتند که این انتقال را زیر سوال می بردند با وجود رکورد گلزنی قابل توجه این بازیکن، آنها یک مهاجم کهنه کار را به خدمت گرفته بودند که با استراتژی بازسازی تیم در دوران اوله گونار سولشر هیچ همخوانی نداشت.

در همین حال ستاره پرتغالی همواره نشان داد که در این تیم به خوبی جا افتاده و هیچکس نمی تواند تاثیر او روی تیم را نادیده بگیرد. زدن ۱۸ گل در ۳۳ مسابقه که تعدادی از آنها گلهای زیبا و تاثیر گذاری در نتایج بازیها بودند. علی رغم وجود بعضی عیب ها، تاثیر گذاری کریستیانو در زمین بازی در طول این فصل قابل توجه بوده است. آمار عملکرد منچستر یونایتد در حضور این بازیکن بر این امر صحه می گذارد.

در ۶ بازی لیگ برتری که کریستیانو رونالدو حضور نداشته است منچستر یونایتد موفق به پیروزی نشده است و همچنین در ۶ مسابقه دیگر در تمامی رقابت ها بدون کریستیانو منچستر یونایتد فقط یک برد کسب کرده است. هیچ تضمینی نیست که حضور او مقابل لستر منجر به کسب سه امتیاز می شد اما حضور او در یک سوم نهایی زمین حریف می توانست به تیم برای کسب پیروزی کمک بزرگی کند.

منچستر یونایتد از حضور یک مهاجم مرکزی در مقابل لستر بی بهره بود و امیدوار بود بتواند با استفاده از وینگر های خود راهی برای نفوذ به دفاع لستر سیتی بیابد که همه این تلاش ها در چند موقعیت لحظات پایانی بازی خلاصه شد. با حضور رونالدو اغلب، حریف با یک تهدید غیر قابل مهار روبرو می باشد و یا باعث میشود منچستر یونایتد حداقل تهدید های بیشتری از قسمت میانه زمین ایجاد کند و یک تهدید همیشگی برای خط دفاع حریف داشته باشد.

بازی هجومی بی زرق و برق منچستر یونایتد نه تنها نقش رونالدو را برای ادامه فصل و فصل آینده حیاتی تر می کند بلکه نیازمند این است تا خط حمله تیم در پنجره تابستانی تقویت شود. ادینسون کاوانی با وجود مصدومیتی که در بازی های ملی با آن مواجه شده است، قادر نخواهد بود تا در ۵ هفته آینده به کمک تیم بیاید و این یعنی بازیکن اروگوئه ای تا قبل از خروج از باشگاه تنها ۳ یا ۴ بازی دیگر انجام خواهد داد.

حتی اگر او آماده بازی باشد، به دلایلی مستحق بازی در ترکیب اصلی نیست. اگر دستیابی به سهمیه لیگ قهرمانان از لحاظ ریاضی هم ممکن نباشد، بهتر است تا ستاره اینده دار آکادمی جو هوگیل بتواند در هفته های پایانی چند بازی در سطح بزرگسالان انجام دهد نسبت به ادینسون کاوانی که بازیکنی کهنه کار می باشد و هفته های پایانی حضور خود در تیم را سپری می‌کند.

جدای از این بحث منچستر یونایتد باید وابستگی بیش از حد خود به رونالدو را کاهش دهد. با خروج قرضی مارسیال و عدم آمادگی رشفورد جذب یک مهاجم جدید معضل جدید و مهمی برای منچستر یونایتد خواهد بود.

9404