فنونی‌زاده: پرسپولیس فقط 2 درصد شانس قهرمانی دارد

فنونی‌زاده: پرسپولیس فقط 2 درصد شانس قهرمانی دارد

پایگاه خبری فوتبالی- مدافع اسبق پرسپولیس می‌گوید تغییرات پی در پی خط دفاع یکی از عوامل عدم نتیجه‌گیری این تیم در این فصل است.

به گزارش فوتبالی، مرتضی فنونی‌زاده مدافع پرسپولیس در دهه 60 با اشاره به شکست پرسپولیس مقابل آلومینیوم در جام حذفی گفت: " بعد از مدت‌ها تماشاگران به ورزشگاه آمده بودند تا یک بازی پرگل را ببینند، بازی پرگلی بود اما به سود آلومینیوم تمام شد و متاسفانه ترکیب ابتدایی پرسپولیس نشان داد این تیم همچنان بالانس نیست و باز هم شاهد تغییر در خط دفاع و مخصوصا قلب دفاع بودیم و از همین ناحیه هم تیم ضربه خورد و حذف شد."

فنونی‌زاده ادامه داد: " برای من واقع جای سوال است که شما وقتی در یک بازی حساس مانند جام حذفی، سیدجلال حسینی را در اختیار داری و شرایط بازی را دارد چرا از هنانوف که چند بازی بود در ترکیب پرسپولیس حضور نداشت بهره بردید؟ در زمانی که فرشاد فرجی هم مصدوم شد کادرفنی باید همان موقع سیدجلال را به ترکیب اضافه می‌کرد، اما متاسفانه کادر فنی تصمیمات اشتباهی از همان ابتدا گرفت و نتیجه آن اشتباه وحدت هنانوف و حذف پرسپولیس از جام حذفی بود."

مدافع اسبق قرمزها انتقادهایش از چینش پرسپولیس را اینگونه ادامه داد: " در حالی که حامد پاکدل انگیزه زیادی برای بازی مقابل تیم سابق خود داشت اما کادرفنی ترجیح داد از مهاجمی استفاده کند که 4 بازی 90 دقیقه‌ای در ترکیب ثابت به میدان رفته اما متاسفانه عملکرد قابل دفاعی از خود به نمایش نگذاشته است. باید پاکدل از ابتدا در ترکیب ثابت به میدان می‌رفت او در همان 10 دقیقه پایانی نشان داد که چقدر برای گلزنی در این بازی انگیزه بالایی دارد."

فنونی‌زاده در پاسخ به سوالی که چرا کادرفنی از علیرضا ابراهیمی بهره نمی‌گیرد، بیان کرد:" این موضوع برای خود من هم سوال است که چرا بازیکنی که در 2 فصل گذشته دروازه سرخابی‌ها را باز کرده و زیر نظر مربی بزرگی مانند امیر قلعه‌نویی کاپیتان گل‌گهر بوده، جایی در ترکیب پرسپولیس ندارد. آقای گل‌محمدی و کادرفنی پرسپولیس اگر به علیرضا ابراهیمی اعتقاد نداشتند چرا در ابتدای فصل او را جذب کردند و یک فصل فوتبالی با سرنوشت این بازیکن بازی شد. ملاک ارزیابی توانمندی یک بازیکن 45 دقیقه نیست و ابراهیمی باید در ترکیب پرسپولیس زمان بیشتری پیدا می کرد تا توانایی خود را به اثبات برساند."

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در ادامه افزود: " تمامی این بازیکنان با نظر کادرفنی و شخص یحیی گل‌محمدی جذب شدند، او از زمان آقای انصاری‌فرد و رسول‌پناه تا همین الان هر بازیکنی را خواست جذب کردند پس او باید مسئولین انتخاب بازیکنانش را بر عهده بگیرد. "

فنونی‌زاده در ادامه با اشاره به صحبت‌هایی که در رابطه با تغییرات در کادرفنی مطرح می‌شود گفت: " من فکر می‌کنم کادرفنی پرسپولیس تا به اینجای کار زحمت خود را کشیده و باید برای فصل آینده تغییرات و دگرگونی در بخش فنی و حتی بازیکنان صورت بگیرد. آقای درویش نباید زمان را از دست بدهد و به عنوان مدیرعاملی که پرسپولیسی است باید نسبت به انتخاب کادرفنی جدید اقدام کند تا بتوانند برای فصل آینده نفرات خود را انتخاب کنند. یحیی گل‌محمدی و دستیارانش نیاز به استراحت و ریکاوری دارند و با این وضعیت نمی‌توانند کمک بیشتری از نظر فنی به تیم انجام بدهند. در این چند بازی حتی باید نقش کریم باقری پررنگ‌تر از قبل شود و او به جای حمید مطهری کنار خط باشد، کریم باقری تجربیات زیادی دارد اما از این تجربیات او در کادرفنی بهره نمی‌برند.

بخش پایانی صحبتهای فنونی‌زاده درباره شانس قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر است: " با این شرایط و نفرات و طرز فکر کادرفنی پرسپولیس، به اعتقاد من تنها 2 درصد شانس قهرمانی دارد. مطمئن باشید سایر پیشکسوتان هم این نظر را دارند اما از ترس فضای مجازی و اینکه علیه آن از سوی کادرفنی جبهه گرفته شود صحبتی به زبان نمی‌آورند."

7655