استقلال صفر (4) - نساجی صفر (5)/ حقیقی جام را از استقلال گرفت/ صعود شیرین نساجی به نیمه‌نهایی جام حذفی

استقلال صفر (4) - نساجی صفر (5)/ حقیقی جام را از استقلال گرفت/ صعود شیرین نساجی به نیمه‌نهایی جام حذفی

پایگاه خبری فوتبالی- دیدار دو تیم استقلال و نساجی در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی در ضربات پنالتی به سود نساجی به پایان رسید.

به گزارش فوتبالی، در این دیدار که در ورزشگاه آزادی برگزار شد، دو تیم علیرغم موقعیت‌های بسیاری که در اختیاز داشتند، نتوانستند در وقت های معمول بازی در برابر حریف خود به گل برسند. هر دو تیم در طول 90 دقیقه، یک بار اوپ را به تیر دروازه حریف کوبیدند. یکی از آن‌ها، حساس‌ترین موقعیت دیدار در دقیقه 96 و آخرین لحظات بازی بود که شوت صالح حردانی به تیر دروازه علیرضا حقیقی برخورد کرد تا بازی به وقت های اضافه کشیده شود.

در وقت های اضافه نیز دو تیم در غلبه کردن به یکئیگر موفق نبودند تا تعیین سرنوشت این دیدار جذاب به وقت های اضافه کشیده شود.

در ضربات پنالتی، عزیزبک آمانوف هافبک استقلال ضربه پنالتی خود را خراب کرد تا بازیکنان نساجی با گل کردن هر 5 ضربه خود، به جمع 4 تیم برتر جام حذفی فوتبال ایران راه پیدا کنند.

مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی

دوشنبه 22 فروردین 

استقلال - نساجی ساعت 20.30

تیم داوری:  امیر عرب براقی- مهدی عالیقدر- حسن انتظاری- احمد محمدی

ترکیب استقلال

علیرضا رضایی، روزبه چشمی، رافائل سیلوا، عارف غلامی، وریا غفوری، ابوالفضل جلالی، زبیر نیک‌نفس، جعفر سلمانی، سبحان خاقانی، کوین یامگا، امیرحسین حسین‌زاده

....

ترکیب نساجی

علیرضا حقیقی، سعید بیگی، رضا جعفری، ایوب کلانتری، کریم اسلامی، حامد شیری، صابر حردانی، مرتضی منصوری، حسن نجفی، شاهین طاهرخانی، اکبر صادقی

....

ضربات پنالتی

استقلال: کوین یامگا، رودی ژستد، مهدی مهدی‌پور و آرمان رمضانی برای استقلال گلزنی کردند و ضربه عزیزبک آمانوف توسط علیرضا حقیقی مهار شد.

نساجی: ایوب کلانتری، مهرداد عبدی، سعید غلامعلی‌بیگی، محمدمهدی نظری و حامد شیری ضربات خود را برای نساجی به گل تبدیل کردند.

کارت زرد

استقلال: عزیزبک آمانوف (93)/ رافائل سیلوا (104) 

نساجی: مرتضی منصوری (5)

تعویض‌ها

استقلال: مهدی مهدی‌پور به جای ابوالفضل جلالی (46)/ عزیزبک آمانوف به جای سبحان خاقانی (63)/ صالح حردانی به جای وریا غفوری (75)/ آرمان رمضانی به جای زبیر نیک‌نفس (75)/ رودی ژستد به جای امیرحسین حسین‌زاده (115)/ رضا آذری به جای روزبه چشمی (115)

نساجی: عرفان گل‌محمدی به جای حسن نجفی (62)/ مهرداد عبدی به جای اکبر صادقی (66)/ متین کریم‌زاده به جای صابر حردانی (86)/ امیرمهدی جان‌ملکی به جای رضا جعفری (91)

دقایق حساس

2: نساجی در بدو کار صاحب یک ضربه ایستگاهی شد که توپ ارسالی به رضا جعفری رسید که ضربه این بازیکن از بالای دروازه به بیرون رفت.

5: استقلال پشت محوطه جریمه صاحب یک ضربه کاشته شد. شوت مستقیم وریا غفوری را علیرضا حقیقی با واکنشی دیدنی راهی کرنر کرد.

6: ارسال خطرناک جعفر سلمانی از سمت چپ به روی دروازه نصیب کوین یامگا شد اما مزاحمتی که کریم اسلامی برای این بازیکن ایجاد کرد، مانع از این شد که مهاجم فرانسوی آبی پوشان دروازه حریف را باز کند.

8: فرصت فوق العاده ای نصیب استقلال شد. امیرحسین حسین زاده با یک توپ گیری فوق العاده در شرایطی که کوین یامگا را کنارش داشت و می توانست با یک پاس او را با دروازه خالی مواجه کند، با خودخواهی ضربه اش را به سمت دروازه زد که این توپ از کنار دروازه به بیرون رفت.

17: سبحان خاقانی از فاصله دور تصمیم گرفت تا با یک شوت، دروازه نساجی را تهدید کند که شوت خاقانی از بالای دروازه به بیرون رفت.

24: حرکت در عرض و دیدنی صابر حردانی روی خط محوطه جریمه در حالیکه روزبه چشمی پا به پای این بازیکن می دوید، با شوت حردانی همراه شد که ضربه خطرناک و زمینی این بازیکن به پایه تیر عمودی دروازه برخورد کرد و به بیرون رفت.

25: حرکت خوب حسین زاده از سمت چپ با ورود او به درون محوطه جریمه همراه شد که پاس او به سمت چپ، ضربه عجیب و غریب وریا غفوری را در پی داشت که توپ به سلمانی رسید و این بازیکن نیز با شوتی بی دقت، توپ را به آسمان کوبید.

35: شوت کریم اسلامی از پشت محوطه جریمه از شدت کافی برخوردار نبود و رضایی آن را به راحتی در اختیار گرفت.

43: فرصت خوب برای یامگا در داخل محوطه جریمه نساجی ولی او نتوانست از این فرصت استفاده لازم را ببرد.

55: یک ضربه کاشته در میانه های زمین نساجی نصیب استقلال شد. شوت زمینی مهدی پور در شلوغی محوطه جریمه به امیرحسین حسین زاده رسید ولی تأثیرگذاری این بازیکن روی توپ از شدت کافی برخوردار نبود و حقیقی توپ را مهار کرد.

57: فرار تند و تیز امیرحسین حسین زاده از سمت راست و شوت محکم این بازیکن را علیرضا حقیقی با پای خود دفع کرد و توپ به کرنر رفت.

76: حرکت خوب و انفرادی عزیزبک آمانوف و عبور او از میان دو مدافع نساجی همراه شد که ضربه نهایی او را حقیقی به راحتی مهار کرد.

77: ارسال زیبا و دیدنی حردانی در دهانه دروازه به عزیزبک آمانوف رسید که شوت این بازیکن با فاصله بسیار کمی از بالای دروازه به بیرون رفت.

80: ارسال کرنر مهدی پور با ضربه سر رافائل سیلوا همراه شد که توپ او با زاویه زیادی همراه شد و راهی به چارچوب دروازه نداشت.

90+2: شوت راه دور و فوق العاده دیدنی امیرحسین حسین زاده را علیرضا حقیقی با یک دست راهی کرنر کرد.

90+6: حرکت انفرادی و دیدنی صالح حردانی با شلیک محکم این بازیکن همراه شد که توپ او به زیر طاق دروازه برخورد کرد و به داخل زمین بازگشت تا بزرگترین موقعیت استقلال برای گلزنی از دست برود.

وقت‌های اضافه

93: پاس صالح حردانی با سر به آرمان رمضانی رسید که شوت زمینی این بازیکن را حقیقی مهار کرد.

99: یک ارسال به روی دروازه با ضربه سر حردانی همراه شد که در ادامه رمضانی دروازه خالی را باز کرد اما پیش از آن، کمک داور آفساید حردانی را اعلام کرده بود.

106: اشتباه علیرضا رضایی باعث فرصت خوبی برای نساجی مهیا شود. یک پاس در عمق برای گل محمدی با حرکت نمایشی این بازیکن همراه شد ولی علیرضا رضایی توپ را جمع کرد.

109: یک ضربه کاشته چسبیده به محوطه جریمه برای نساجی به دست آمد که ضربه غلامعلی بیگی یک ضرب به بیرون رفت.

112: ارسال عارف غلامی به روی دروازه، با ضربه سر آرمان رمضانی همراه شد و این توپ درون دروازه قرار گرفت اما داور پیش از آن، خطای رمضانی به روی جانملکی را اعلام کرد.

120+2: پاس در عمق و دیدنی آمانوف در شرایطی ایده آل به کوین یامگا رسید که شوت این بازیکن با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت.

ویدیو خلاصه دیدار استقلال و نساجی در جام حذفی

6641