جنجال در لیگ انگلیس، مثبت شدن تست دوپینگ 15 بازیکن

جنجال در لیگ انگلیس، مثبت شدن تست دوپینگ 15 بازیکن

پایگاه خبری فوتبالی - در سالهای اخیر حداقل 15 بازیکن در لیگ انگلیس با مثبت شدن تست دوپینگ خود مواجه شده اند اما هیچ کدامشان با محرومیت مواجه نشده اند!

به گزارش فوتبالی، نشریه دیلی میل گزارش داده است که بین سالهای 2005 تا 2020 نتیجه تست دوپینگ پانزده بازیکن لیگ انگلیس مثبت شده اما هیچ کدام محروم شده است.در حقیقت دوازده مورد مثبت مربوط به مواد ممنوعه افزایش قدرت عملکرد بوده است و یک بازیکن پنج ماه پس از تست اولیه خود همچنان مورد تحقیق است.

مجموعا 88 بازیکن تیم هایی از انگلیس، ولز و اسکاتلند با "یافته های تحلیلی نامطلوب" در نتیجه تست های خود مواجه شده اند. این یافته ها در پی درخواست های آزادی اطلاعات به آژآنس مبارزه با دوپینگ بریتانیا، ارائه شده است. 

هیچ کدام از بازیکنانی که با مثبت شدن تست دوپینگ خود مواجه شدند، با محرومیت مواجه نشده اند. البته آژانس مبارزه با دوپینگ می گوید که در همه این موارد، مجوز استثنائات پزشکی ارائه شده یا این که مصرف دارو تصادفی بوده است و به همین خاطر محرومیتی برای بازیکنان خاطی در نظر گرفته نشده است. 

البته تست دوپینگ 24 بازیکن خارج از لیگ برتر انگلیس نیز در فوتبال این کشور مثبت شده که پانزده تا از انها با محرومیت مواجه شدند.

4125