پیش‌بازی چلسی - آرسنال؛ تقابل دو سبک مختلف از آلمان و اسپانیا در دربی انگلیسی

پیش‌بازی چلسی - آرسنال؛ تقابل دو سبک مختلف از آلمان و اسپانیا در دربی انگلیسی

پایگاه خبری فوتبالی - در چهارچوب مسابقات لیگ برتر فوتبال جزیره و در یک دربی مهم از دربی های پر شمار پایتخت انگلستان، امشب آبی‌های لندنی از توپچی‌های این شهر پذیرایی خواهند کرد. 

به گزارش فوتبالی، در چهارچوب یک مسابقه معوقه از هفته بیست و پنجم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال انگلستان، امشب چهارشنبه بیستم آوریل سال 2022 میلادی مصادف با سی و یکم فروردین‌ماه سال 1401 هجری شمسی و از ساعت 23:15 به وقت پایتخت ایران، شاگردان توماس توخل در تیم چلسی در استادیوم استمفورد بریج شهر لندن پایتخت انگلیس و با قضاوت جاناتان ماس، داور سرشناس انگلیسی رو در روی شاگردان میکل آرتتا در دیگر تیم شهر لندن یعنی آرسنال صف‌آرایی خواهند کرد. 

در جدول رده‌بندی مسابقات لیگ برتر فوتبال انگلستان و تا قبل از برگزاری دربی امشب این دو تیم، چلسی با کسب شصت و دو امتیاز در رتبه سوم قرار گرفته است. آرسنال هم با کسب پنجاه و چهار امتیاز، دو رده پایین‌تر از چلسی و در رتبه پنجم جای دارد.

در آخرین رویارویی این دو تیم شهر لندن که بالطبع جدال‌هایشان یکی از دربی‌های پر تعداد پایتخت انگلیس را شکل می‌دهد، در چهارچوب مسابقه‌ای از دومین هفته رقابت‌های لیگ برتر در فصل 2022 - 2021 و در دیداری که به میزبانی توپچی‌ها در ورزشگاه امارات شهر لندن برگزار شد، آبی‌های لندنی موفق شدند که به پیروزی دو بر صفر دست یابند؛ اما از طرف دیگر، آرسنال هم در دو سفر اخیر خود به ورزشگاه استمفوردبریج، از پذیرفتن شکست خودداری کرده است!

آخرین برد رفت و برگشت آبی‌ها در لیگ برتر مقابل توپچی‌ها به رقابت‌های فصل 2016 - 2015 بازمی‌گردد. جایگاه چلسی به عنوان سومین تیم جدول رده‌بندی لیگ برتر و دارنده قطعی سهمیه لیگ قهرمانان اروپا محفوظ است و آبی‌ها با خیالی آسوده تر از حریف پا به دربی لندن مقابل آرسنال می‌گذارند؛ مسلما پیروزی بر رقیب سنتی در دربی هم می‌تواند یک انگیزه کافی جهت بردن این دیدار برای آبی‌پوشان لندنی باشد. در سمت مقابل اما توپچی‌ها مقداری از فرم خوب خود فاصله دارند و شکست در دربی لندن هم می‌تواند رؤیای اروپایی شدن آن‌ها در فصل آینده را کمرنگ‌تر نیز بکند؛ به همین سبب آرسنال برای پیروزی در دربی امشب انگیزه‌های بیشتری داشته و سخت تلاش خواهد کرد.

آبی‌پوشان لندنی در پنج دیدار از هفت بازی آخر لیگ برتری خود، کلین شیت کرده‌اند. هم‌چنین شیرهای لندن در دو میزبانی آخر خود از توپچی‌های لندنی نتوانسته‌اند به پیروزی دست یابند. آرسنال در سه مسابقه آخر لیگ برتری خود، شکست خورده است. این در حالی است که چلسی در شش مسابقه از هفت بازی آخر لیگ برتری خود، پیروز شده است.

از سال ۱۹۹۷ به بعد، آرسنال موفق نشده دو بازی متوالی خارج‌ از خانه را از چلسی ببرد. توپچی‌ها این شانس را دارند که این رکورد را بزنند.

اگر میسون مانت امشب به میدان برود، صدمین بازی لیگ برتری او خواهد بود. او که بیست و سه گل زده و هجده پاس‌ گل ارسال کرده، زودتر از هر بازیکن انگلیسی دیگری برای چلسی چنین تأثیری در بازی آبی‌ها داشته است.

فصل قبل و پس از حدود 10 سال، چلسی در استمفوردبریج مقابل آرسنال شکست خورد. پیش از آن، آبی‌ها در هشت دیدار متوالی خانگی مقابل آرسنال در لیگ برتر مغلوب نشده بودند.

چلسی در فکر اولین دبل مقابل آرسنال برای اولین بار پس از شش سال است. آبی‌های لندنی آخرین بار رقیب همشهری خود را در هر دو بازی رفت و برگشت فصل ۲۰۱۶ - ۲۰۱۵ بردند.

آرسنال در یازده بازی آخری که در روزهای وسط هفته برگزار کرده، مقابل چلسی شکست نخورده است. پنج برد و شش تساوی برای توپچی‌ها در روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه و پنج‌شنبه به ثبت رسیده است. آخرین باخت آن‌ها در دربی‌های این دو تیم که وسط هفته انجام شده، به سال ۱۹۷۴ برمی‌گردد.

در پنجاه و نُه جدال لیگ برتری بین چلسی و آرسنال، آبی‌ها بیست و قرمزها بیست و دو برد داشته‌اند. هفده بازی هم مساوی شده است. در نُه بازی آخر دو تیم در لیگ برتر آمار کاملاً مساوی بوده و هر کدام از دو تیم سه برد داشته‌اند و سه بازی هم مساوی شده است.

در دویست و چهار نبرد آبی و قرمز شهر لندن، چلسی شصت و شش برد داشته، آرسنال هفتاد و نُه بازی را برده و پنجاه و نُه بازی هم مساوی شده است.

 برای چلسی در دربی امشب متئو کواچیچ، بن چیلول، کالوم هادسون اودوی به علت مصدومیت غایب هستند و حضور راس بارکلی هم در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. در سمت مقابل، برای آرسنال در دربی امشب توماس پارتی و کیران تیرنی به علت آسیب‌دیدگی غایب هستند و حضور تاکهیرو تومیاسو و الکساندر لاکازت نیز قطعی نیست.

ترکیب احتمالی چلسی:

مندی، آسپیلیکوئتا، سیلوا، رودیگر، جیمز، آلونسو، کانته، مانت، ورنر، لوفتوس‌چیک، هاورتس

ترکیب احتمالی آرسنال:

رمزدیل، سوآرش، وایت، گابریل، تاوارس، لوکونگا، ژاکا، ساکا، اودگارد، اسمیت‌راو، مارتینلی

9404