واکنش ذوب آهن به ادعای جنجالی؛ تکذیب سوقصد به جان کمک داور

واکنش ذوب آهن به ادعای جنجالی؛ تکذیب سوقصد به جان کمک داور

پایگاه خبری فوتبالی- آیا مدیر(سرپرست) تیم ذوب‌آهن در تصادف کمک داور بازی این تیم مقابل تراکتور مقصر بود؟

به گزارش فوتبالی، دیدار تیمهای ذوب آهن و تراکتور در حالی با نتیجه تساوی به پایان رسید که گاندوهای اصفهانی با تک گل مسعود ابراهیم‌زاده امیدوار به کسب سه امتیاز این دیدار حساس بودند اما در حالیکه جشن شادی بازیکنان ذوب آهن در حال برگزاری بود، کمک داور مسابقه پرچمش را به نشانه آفساید بالا برد و نهایتا تیم داوری مسابقه، گل زیبای ابراهیم‌زاده را قبول نکرد. 

پس از مردود اعلام شدن این گل، مهدی تارتار و کادر فنی ذوب‌آهن اعتراض زیادی به داور وسط و به‌ ویژه مرتضی یوسف‌شهریاری کمک داور دوم داشتند و در پایان بازی معتقد بودند تصمیم عجیب کمک داور باعث شد که بازی با تساوی بدون گل به پایان برسد.

یک روز پس از این بازی اما اتفاق عجیبی برای کمک داوری که گل را مردود اعلام کرده بود، رخ داد. مرتضی یوسف‌شهریاری در حال بازگشت به تهران دچار سانحه شد و خودروی او در نزدیکی تهران چپ می‌کند. شهریاری در گفت‌و‌گو با یکی از رسانه‌ها مدعی شده که عوامل غیر طبیعی در رقم خوردن این اتفاق تاثیر داشته و البته حرفهای عجیبی درباره حضور سرپرست ذوب آهن در محل اقامت تیم داوری مسابقه این تیم با تراکتور بیان کرد.

برای مشخص شدن ادعای این کمک داور ابتدا با هوشنگی مدیر تیم ذوب‌آهن تماس گرفتیم تا صحت و سقم ماجرا و ادعای کمک داور دیدار ذوب- تراکتور را جویا شویم اما او که از سوی باشگاه ذوب‌آهن ممنوع المصاحبه شده بود تنها به این نکته اشاره کرد که تنها دلیل حضورش در هتل، پرداخت هزینه اقامت تیم داوری بوده است.

رمضانی مدیر رسانه‌ای باشگاه ذوب‌آهن، اما به صورت کامل درباره صحبتهای مرتضی یوسف‌شهریاری توضیح داده است.

او در گفت‌و‌گو با خبرنگار فوتبالی صحبتهایش را اینگونه شروع کرد: " داوران قرار بود همان شب و پس از بازی هتل را ترک کنند اما چون با وسیله شخصی به اصفهان آمدند از مدیر تیم(هوشنگی) تقاضا کردند روز بعد اتاق خود را تحویل داده و باشگاه نیز یک شب زمان هتل را برایشان تمدید کرد. با توجه به قوانینی که هتل‌ها دارند و هزینه‌ها را نقدی دریافت می‌کنند تا زمانی که نماینده ما مدیر تیم در هتل حاضر نشود و تسویه حساب را انجام ندهد، افراد حق خروج از هتل را ندارند."

رمضانی در واکنش به مواجهه مدیر تیم ذوب‌آهن و کمک داور در هتل می‌گوید: " این نمی‌تواند دلیلی برای فرافکنی و تهمت کمک داور به آقای هوشنگی و باشگاه ذوب‌آهن باشد، کمک داور با توجه به تصمیم اشتباهی که در بازی مقابل تراکتور داشت به نوعی قصد مظلوم نمایی داشته است، محل تصادف ایشان حدود 400 کیلومتر آن طرف اصفهان و در نزدیک تهران بوده است و این موضوع نمی‌تواند دلیل محکمی برای ادعای ایشان باشد."

مدیر رسانه‌ای باشگاه ذوب‌اهن در ادامه صحبتهایش ادعای کمک داور مسابقه با تراکتور درباره غیرطبیعی بودن تصادفش را رد کرده است: " ما پس از این موضوع و ادعایی که ایشان مطرح کرد بلافاصله اقدامات قانونی خود را آغاز و نظر کارشناس پلیس راهور را دریافت کردیم که پس از بازبینی دوربین‌ها آن را حتما منتشر خواهیم کرد. کارشناس راهور در نظری که اعلام کرده نوشته است که هیچ ماشین دیگری در صحنه نیست و دلیل چپ کردن خودروی کمک داور، می‌تواند شامل خواب آلودگی، خستگی و هزاران دلیل دیگر باشد."

به گفته رمضانی، باشگاه ذوب آهن از شهریاری به خاطر ادعاهایش علیه این باشگاه و به خصوص مدیر تیم، به مراجع قضایی شکایت کرده است:" ما به عنوان باشگاه میزبان وظیفه داریم برای داوران بلیت هواپیما تهیه کنیم و در این زمینه هم کوتاهی نکردیم اینکه آقای شهریاری با وسیله شخصی آمدن انتخاب خودشان بود و نباید در این موضوع که برایشان پیش آمده باشگاه ذوب آهن را مقصر بدانند و تهمت ناروا بزنند."

توضیح فوتبالی: مرتضی شهریاری در گفت و گویی که با خبرگزاری ایسنا داشته صحبتهایش درباره سانحه به وجود آمده برایش را اینگونه اصلاح کرده است:" من نگفتم که این اتفاق توسط سرپرست یا هر کدام از ارکان باشگاه ذوب‌آهن صورت گرفته است. هوشنگی، سرپرست ذوب‌آهن در لابی هتل من را تهدید کرد و با توجه به این که آن خودرو سورن مشکی سه بار از پشت به ماشین من زد تا این که بالاخره ماشین من واژگون شد، طبیعی بود که ذهن من به سراغ این برود که حادثه می‌تواند به آن تهدید در لابی ربط داشته باشد."

عکس‌ها از سیدسجاد حسینی‌نژاد

7655