آیا رونالدو توپ طلای ریبری را دزدید؟

آیا رونالدو توپ طلای ریبری را دزدید؟

پایگاه خبری فوتبالی - فرانک ریبری وینگر سابق فرانسوی بایرن مونیخ ایمان دارد که برنده شدن کریستیانو رونالدو در رقابت توپ طلای 2013، یک انتخاب سیاسی بوده است. 

به گزارش فوتبالی، در سال 2013 فرانک ریبری همراه با بایرن مونیخ موفق به قهرمانی در بوندس لیگا، لیگ قهرمانان اروپا و همچنین جام حذفی آلمان (دی اف بی پوکال) شد، اما در نهایت در رقابت توپ طلا، از کریستیانو رونالدو ستاره آن زمان رئال مادرید شکست خورد تا این فوق ستاره پرتغالی برای دومین بار برنده این جایزه شود. حالا با گذشت حدود یک دهه از آن واقعه، ریبری هنوز نتوانسته آن را به فراموشی بسپارد و دوباره به فیفا و یوفا اعتراف کرد. 

به نقل از سایت گل، در 15 نوامبر 2013 در حالی که رای گیری توپ طلا به اتمام رسیده بود، فیفا به یک باره دو هفته زمان آن را تمدید و دلیل آن را کمبود تعداد قابل قبول اذعان کردند. ریبری در مصاحبه‌ای با گاتزتا دلو اسپورت راجع به آن گفت: "واقعا ناعادلانه بود. من یک فصل خیلی خوب پشت سر گذاشتم و باید برنده این جایزه می‌شدم. آن‌ها زمان رای گیری را تمدید کردند و سپس اتفاقات عجیب و غریبی رخ داد. احساس کردم که برنده شدن رونالدو، دلیل سیاسی دارد." 

4416