دفاع جالب کیانی از قراردادهای نجومی

دفاع جالب کیانی از قراردادهای نجومی

پایگاه خبری فوتبالی- کاپیتان تراکتور به شیوه جالبی از قراردادهای نجومی فوتبالیستهای لیگ برتری دفاع کرده است.

به گزارش فوتبالی، در حالی که از دید مردم، احتمالا اکثریت بازیکنان شاغل در لیگ برتر شایستگی دریافت رقم‌های میلیاردی ندارند و اصولا نباید چنین هزینه‌ای برای آنها انجام شود، کاپیتان تراکتور، موافق قراردادهای چندین میلیاردی فوتبالیستهاست که البته موضع او، کاملا طبیعی به نظر می‌رسد.

مهدی کیانی در بخشی از مصاحبه‌اش با روزنامه همشهری، درباره این موضوع گفته است:" همه فوتبالیست‌ها دستمزد بالا نمی‌گیرند، در ضمن قسمتی از آن برای مالیات، حق فدراسیون، سازمان لیگ و... کسر می‌شود. یک فوتبالیست شاید 10سال یا کمتر عمر مفید داشته باشد و در این مدت هم همیشه تحت فشار‌های مختلف قرار دارد. من نمی‌خواهم از خودمان دفاع کنم ولی برخی حرف‌هایی ‌می‌زنند که منطقی نیست. اکثر بازیکنان از قشر ضعیف جامعه رشد می‌کنند، وقتی هم به سطح حرفه‌ای می‌رسند باید چند خانواده را حمایت کنند. حتی ممکن است با چالش‌های مختلف هم روبه‌رو شوند."

کیانی در ادامه صحبتهایش، احتمالا برای فرار از هرگونه انتقاد احتمالی، بحث را به شرایط اقتصادی مردم کشانده است:" شما می‌بینید که ماشین 200میلیونی شده 3میلیارد یا خانه 500میلیونی شده 5میلیارد. آیا به میزان این تورم، درآمد مردم هم افزایش داشته است؟ مردم ما بی‌نظیر هستند و حقشان این است که حداقل یک زندگی بی‌دغدغه داشته باشند. آنهایی که پشت میز می‌نشینند، باید به فکر مردم باشند. یک کارگر یا کارمند با حقوق 5 تا 10میلیونی چگونه باید یک زندگی را اداره کند؟ باور کنید فوتبالیست‌‌ها هم اندازه خودشان چالش دارند."

در پی افزایش بدون حساب و کتاب دستمزد بازیکنان و مربیان در نقل‌وانتقالات سال جاری، سازمان لیگ در اقدامی فوری به دنبال وضع قوانین محدود کننده برای کاهش قیمت قراردادها شده و به تیم‌های متمول هشدار داده که بعد از وضع قانونی واحد، قراردادهای جدید و منعقد شده بعد از اتمام لیگ بیست و یکم باید اصلاح و زیر سقف قرارداد برگردد. دستورالعملی که البته هنوز تبدیل به قانون نشده است.

آنچه مشخص است در فوتبال روز دنیا، نیمها دقیقا براساس درآمدهای خود قادر به هزینه هستند؛ در واقع هیچ تیمی نمی‌تواند در سالی که مثلا 100 میلیون تومان درآمد داشته، بیشتر از این هزینه کند و در این صورت با محرومیت مواجه می‌شود، قانونی که جای آن در فوتبال ما با سقف قرارداد پر می‌شود.

7655