رافائل واران، مدافعی هميشه مصدوم يا مهره قابل اعتماد تن‌هاگ؟

رافائل واران، مدافعی هميشه مصدوم يا مهره قابل اعتماد تن‌هاگ؟

پایگاه خبری فوتبالی - منچستر يونايتد تابستان گذشته رافائل واران را به خدمت گرفت، اما اولين فصل حضور ملی‌پوش فرانسوی آن طور که بايد و شايد پيش نرفت.

به گزارش فوتبالی و به نقل از رسانه Manchester Evening News، رافائل واران تابستان گذشته پس از حضور ۱۰ ساله در رئال مادريد که در آن چهار قهرمانی ليگ قهرمانان اروپا، سه قهرمانی لاليگا و افتخارات بزرگ بی‌شماری از جمله مقام نخست جام جهانی ۲۰۱۸ با فرانسه را به دست آورد، با منچستر يونايتد قرارداد امضا کرد.

يونايتد در ازای ۳۴ ميليون پوند واران ۲۸ ساله را به اولدترافورد آورد که با توجه به رکورد درخشان و افتخارات اين مدافع فرانسوی، قيمت زيادی به نظر نمی‌رسید. رئال مادريد معمولا به ستاره‌هایش اجازه نمی‌دهد باشگاه را ترک کنند و به نظر می‌رسید که اين انتقال برای شياطين سرخ مناسب و مفيد باشد.

واران با کت و شلوار در روز افتتاحيه فصل در اولدترافورد رونمایی شد و همان روز اول انتظارات از اين ملی‌پوش فرانسوی زياد بود. يونايتد جيدون سانچو را نيز به خدمت گرفته بود و هواداران از اوله و شاگردانش انتظار قهرمانی در ليگ برتر را داشتند.

اما اوضاع آن طور که بايد و شايد پيش نرفت و شياطين سرخ بدترين فصل خود در دهه های گذشته را تحمل کردند و کمترين امتياز خود را در تاريخ ليگ برتر به ثبت رساندند. آمار سانچو تنها ۵ گل و ۳ پاس گل بود در حالی که به نظر می‌رسید واران زمان بيشتری را در اتاق درمان می‌گذراند تا در زمين مسابقه.

واران در ماه اکتبر در بازی برای تيم ملی فرانسه از ناحيه کشاله ران آسيب ديد و اين مشکل باعث شد تا او سه بازی را از دست بدهد. او در ديدار مقابل تاتنهام بازگشت اما تنها يک هفته بعد از ناحيه همسترينگ دچار آسيب‌ديدگی شد و اين فقط هشداری بود برای اتفاقات آينده.

آن مصدوميت شديدتر شد و واران بيش از يک ماه از ميادين دور بود و پس از کريسمس و برای ديدار با نيوکاسل به ليست تيم بازگشت. در سال جديد، واران به دليل مشکلات معده، کوويد-۱۹ و درد عضلانی ۵ بازی ديگر را نيز از دست داد.

فصل در مجموع ۲۸۲ روز طول کشيد که واران ۹۵ روزش را مشغول ريکاوری بعد از مصدوميت بود، که به اين معنی است که او برای بيش از يک سوم بازی‌های يونايتد در فصل گذشته در دسترس نبوده است. مدافع فرانسوی در فصل گذشته بعد از ادينسون کاوانی مستعدترين بازيکن يونايتد برای مصدوميت نام گرفت.

نکته جالب در مورد آسيب‌ديدگی های واران اين است که او هنگام بازی شبيه يک مدافع جنگنده که ميل زيادی به درگيری با حريف دارد به نظر نمی‌رسید، اما حقيقتا تأييد اين موضوع دشوار بود زيرا او معمولا در بازی مقابل سخت‌ترين حريفان ليگ برتر مصدوم می‌شد.

واران فصل گذشته فقط چهار بازی مقابل شش تيم برتر انجام داد. دو تا از اين بازی‌ها در برابر تاتنهام بود که يونايتد شش گل زد و شاگردان کونته را در خانه و خارج از خانه شکست داد، اگر چه اسپرز در نهايت موفق شد به ليگ قهرمانان اروپا راه يابد!

اين مدافع ۱۸۹ سانتی متری از سرعت و چابکی نسبتا خوبی برخوردار است. فيزيک بدنی و ويژگی‌های او نويد تبديل شدن به يکی از بهترين مدافعان ليگ برتر را می‌داد، اما برخی از عملکردهای او قابل قبول نبوده و اندکی مورد توجه قرار گرفته‌اند.

اگر چه عملکرد تيم در فصل گذشته به سختی باعث شد واران را در بهترين فرم خود ببينيم، اما اين ظن وجود دارد که او بازيکنی نباشد که يونايتد فکر می‌کرده است و اين موضوع با سابقه مصدوميت او تشديد شده که امری نااميدکننده است.

واران بازی های پيش فصل يونايتد مقابل ليورپول و کريستال پالاس را هم به دليل مصدوميت از دست داد و تنها ۶۸ دقيقه مقابل ملبورن ويکتوری و استون ويلا بازی کرد. او آن قدر قوی به نظر نمی‌رسد که بتواند سی و هشت بازی در يک فصل ليگ برتر انجام دهد.

همين دلايل گويای اين است که که چرا ليساندرو مارتينز به خدمت گرفته شده و چرا هری مگواير در سمت راست مرکز دفاع در پيش فصل بازی کرد. مارتينز چپ پا است و به نظر می‌آيد گزينه طبيعی برای بازی در آن سمت با مگواير در سمت ديگر باشد.

به نظر می‌رسد که اريک تن‌هاگ می‌داند که نمی‌تواند به وضعيت فيزيکی واران اعتماد کند که با توجه به انتظاری که در تابستان گذشته از او ميرفت شرم‌آور است.

9404