گزارش آماری/ استقلال و سپاهان در راند اول؛ نمی‌بازد، قهرمان می‌شود

گزارش آماری/ استقلال و سپاهان در راند اول؛ نمی‌بازد، قهرمان می‌شود

پایگاه خبری فوتبالی- گوی‌های قرعه‌کشی بیست و دومین دوره لیگ برتر، رای به رویارویی استقلال و سپاهان در همین هفته اول داد.

به گزارش فوتبالی، تیم‌هایی که نسبت به فصل قبل، سکان هدایت‌شان را از مردانی ایرانی به مربیانی پرتغالی تغییر داده‌اند، در افتتاحیه لیگ مقابل هم قرار می گیرند.

 این برای سومین بار است که استقلال و سپاهان در هفته اول لیگ برتر به مصاف هم می‌روند؛ در 2 رویارویی قبلی، استقلال شکست نخورده و سپاهان هم طعم برد را نچشیده است. اما هرگاه سپاهان در هفته اول به مصاف استقلال رفته، درنهایت با جام قهرمانی دور افتخار زده است.

 برای دومین بار هم خواهد بود که رویارویی استقلال و سپاهان در لیگ برتر، دوئل مربیان خارجی است. مرتبه قبلی در بازی رفت لیگ هفدهم بود که وینفرد شفر، سرمربی استقلال بود و زلاتکو کرانچار روی نیمکت سپاهان حضور داشت. آن بازی را استقلال با 3 گل در ورزشگاه آزادی از مهمانش برد.

* لیگ نهم: استقلال یک- سپاهان صفر 

عجیب‌ترین اتفاق ممکن؛ رویارویی امیر قلعه‌نویی در اولین گام بعد از قهرمانی دراماتیک با استقلال در لیگ هشتم برابر همین تیم که عذرش را خواست و صندلی‌اش را به صمد مرفاوی داد. دوقطبی قلعه‌نویی- واعظ با حضور ویژه یک «بچه» به ترک تقریبا اجباری استقلال توسط قلعه‌نویی منجر شد. او راهی سپاهان شد و حالا برای اولین بازی به آزادی برمی‌گشت. ورزشگاهی که بابت اتفاقات بازی فصل قبل استقلال و سایپا، حالا بدون تماشاگر بود. استقلال درنهایت این بازی را برد؛ پاس فوق‌العاده مجیدی از بین 3 مدافع سپاهان و ضربه درخشان امیدرضا روانخواه که فصل قبل در همین هفته اول، رباط صلیبی پاره کرده بود. درنهایت اما این امیر قلعه‌نویی بود که تبدیل شد به اولین مدافع موفق عنوان قهرمانی و دبل کرد. 

* لیگ یازدهم: سپاهان یک- استقلال یک

 نیمکت سپاهان بعد از امیر قلعه‌نویی که آنها را 2 بار پیاپی، قهرمان لیگ برتر کرده بود به لوکا بوناچیچ رسید. پرویز مظلومی هم برای دومین سال پیاپی، سرمربی استقلال بود. تیمی که استقلال برای این دوره آماده کرده بود را می‌توان کهکشانی‌ترین ترکیب تاریخ لیگ برتر لقب داد: مهدی رحمتی، پژمان منتظری، خسرو حیدری، مجتبی جباری، جاسم کرار، آندرانیک تیموریان، فرهاد مجیدی، آرش برهانی، میلاد میداودی و در ادامه فصل، جی لوید ساموئل و گوران یرکوویچ. استقلال تیم برتر زمین بود ولی دروازه‌اش دقیقه 64 با ضربه یک خودی! باز شد: فابیو جان‌واریو که در ابتدای لیگ دهم، آبی‌ها را به مقصد تیم قلعه‌نویی ترک کرده بود. برهانی اما دقیقه 85 گل مساوی را زد تا آبی‌ها با امتیاز به خانه برگردند. استقلال نیم‌فصل اول را با 6 امتیاز برتری نسبت به رقبایش تمام کرد ولی سپاهان با تغییر سرمربی و حضور کرانچار، درنهایت با یک امتیاز برتری برای سومین فصل پیاپی قهرمان شد. 

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی

1470