تغییر زمین‌ها در هر ست و حذف وقت استراحت در والیبال قهرمانی جهان

تغییر زمین‌ها در هر ست و حذف وقت استراحت در والیبال قهرمانی جهان

پایگاه خبری فوتبالی - در بیستمین دوره رقابت های والیبال قهرمانی جهان تیم ها در پایان هر ست همچون گذشته زمین‌ها را تعویض خواهند کرد و وقت استراحت فنی هم حذف شد.

به گزارش فوتبالی، بازی های والیبال قهرمانی مردان جهان سال ۲۰۲۲ با حضور 24 تیم از چهارم تا بیستم شهریورماه سال جاری به میزبانی دو کشور لهستان و اسلوونی برگزار خواهد شد.

در این دوره از مسابقات تیم ها در پایان هر ست زمین ها را تعویض خواهند کرد؛ همچنین تعیین زمین در هنگام پرتاب سکه انجام می شود.

وقت استراحت فنی که در گذشته در امتیازهای 8 و 16 (لیگ ملت ها در امتیاز 12) به تیم ها داده می شد حذف شد و هر تیم می تواند در طول ست دو بار درخواست وقت استراحت فنی کند (30 ثانیه) درخواست کند.

فاصله بین هر ست 3 دقیقه خواهد بود و این زمان بین ست های دوم و سوم به 5 دقیقه افزایش پیدا خواهد کرد.

ترکیب تیم های 25 دقیقه قبل از شروع مسابقه توسط کمک مربی و به وسیله تبلت اعلام می شود. در صورت آسیب دیدگی بازیکنی هنگام گرم کردن رسمی، امکان تغییر ترکیب وجود دارد.

هر بازیکن 15 ثانیه بعد از هر رالی زمان دارد تا سرویس بزند. ثانیه شمارها در گوشه های زمین قرار خواهند گرفت و پس ازگذشت 6 ثانیه رنگ پس زمینه تابلو ها تغییر خواهد کرد.

بازی های مرحله مقدماتی تیم ملی والیبال ایران در این دوره از مسابقات به میزبانی شهر لیوبلیانا در اسلوونی برگزار خواهد شد.

برنامه مسابقات ایران در رقابت های قهرمانی جهان به شرح زیر است:

شنبه، پنجم شهریور ماه ساعت 20:30؛ ایران – آرژانتین

دوشنبه، هفتم شهریور ساعت 20:30؛ ایران – مصر

چهارشنبه، نهم شهریور ساعت 20:30؛ ایران – هلند

1470