گزارش ویژه/ ۱۰ نکته از استقلال - مس کرمان: دیروز ورزشگاه آزادی بیشتر شبیه نامش بود

گزارش ویژه/ ۱۰ نکته از استقلال - مس کرمان: دیروز ورزشگاه آزادی بیشتر شبیه نامش بود

پایگاه خبری فوتبالی- یک: این بار خبری از بازی با سه مدافع نبود، بعد از نمایش مطلوب استقلال در نیمه دوم بازی با ملوان، ساپینتو تصمیم گرفت با همان سیستم نیمه دوم انزلی مقابل دیگر تیم تازه لیگ برتری شده بازی را شروع کند. حضور جلالی در دفاع چپ ، آمدن روزبه و رضاوند به مرکز میدان سه تغییر مهم استقلال بود.

دو: نه فقط مشکل استقلال، که مشکل کلی فوتبال ماست که مقابل تیمهایی که با دفاع فشرده بازی می کنند ایجاد موقعیت گل سخت می شود و ایده و برنامه ای برای عبور از لایه های دفاعی دیده نمی شود. استقلال ساپینتو هم از این قاعده مستثنی نیست.

سه: بین سه نماینده استان کرمان ، مس کرمان تیم بسیار ارزانتری است که انگار آمده امسال را فقط در لیگ بماند. آنها برخلاف گل گهر و مس رفسنجان کمتر هزینه کرده اند و امید دارند آرام آرام به روزهای خوب اواخر دهه هشتاد برگردند.

چهار: استقلال هفته شلوغی را در بخش حذف و اضافه گذراند. تیم بستن بدون نظر سرمربی همین عواقب را هم دارد که باعث می شود بازیکنی مثل ارسلان بین زمین و هوا بماند. خود مدیران استقلال هم فکرش را نمی کردند بتوانند محبی و قایدی و کاوه را همزمان در اختیار داشته باشند و یا در خط دفاع کار یزدانی و مرادمند درست شود.

پنج: قسمت امیدوار کننده برای استقلالیها این است که مغز ساپینتو در جریان بازی یخ نمی زند و کاملا نسبت به اتفاقات بازی حساس است و واکنش مطلوب نشان می دهد. تعویضهای او در این دوبازی کاملا به روند مثبت استقلال در جریان بازی کمک کرده است.

شش: همچنان نوک پیکان خط حمله استقلال با حضور شهباززاده کم زهر و بی اثر است. در هر سه بازی استقلال با سجاد شروع کرده و سپس مجبور به تغییر شده است.نوع بازی سجاد جوریست که بدون توپ از بازی انگار محو می شود.

هفت: یکی از معضلات استقلال این است که هم قایدی و هم محبی وقتی کیفیت بهتری دارند که در سمت چپ بازی می کنند. سمت راست را کاملا یامگا به تصرف درآورده و می ماند سمت چپ که باید یکی از بین قایدی و محبی بازی کند. هر دو که بازی می کنند محبی ناچار است به نوک برود که بازیکن آنجا نیست.

هشت: قضاوت برای سنجش توان فنی ساپینتو همچنان زود است، او فعلا از قرعه مطلوب استقلال در هفته های دوم و سوم شش امتیاز دشت کرده که اتفاق مثبتی است . تغییر تفکر فنی در استقلال پروسه ای زمانبر است که حداقل باید تا بعد از فیفادی برای آن صبر کرد. هوادار استقلال بعد از دوران استراماچونی هرگز فوتبال زیبایی که با آن نیم خیز شود به چشم ندیده است.

نه: سعیدفتاحی معاون توانمندی در امور اجرایی است اما این فصل او معاون ورزشی باشگاه شده است. او سال گذشته به دلیل زاویه ای که هواداران استقلال با او بر سر ماجرای سوپرجام چند فصل پیش داشتند کمتر جلوی دوربین آفتابی می شد اما این فصل کاملا نقشش پررنگ است. در مجادله استقلال و صداوسیما کاملا حق با استقلالیهاست که یک تنه به جنگ رفته اند تا حقوق قانونی خود را طلب کنند. شاید بهتر باشد مجلس و ریاست جمهوری به این مجادله ورود کنند تا یک بار برای همیشه این معضل بزرگ حل شود.

ده: به لطف فیفا مشکل ورود بانوان به ورزشگاهها  به طور نصفه و نیمه ای و شاید کمتر از نصف و نیمه حل شد. تابویی که سالهاست لاینحل باقی مانده بود و حق طبیعی آنها را به خانمها نمی داد. شوق حضور دختران و زنان در آزادی باعث شد دیروز ورزشگاه آزادی شبیه نامش شود بدون اینکه مشکلی پیش بیاید. امیدواریم این روند ادامه دار باشد.

گزارش از پیمان خنافری/ پایگاه خبری فوتبالی