گزارش ویژه/ ۱۰ نکته از سیرجان: ظهور میلاد در شب بازگشت ژنرال

گزارش ویژه/ ۱۰ نکته از سیرجان: ظهور میلاد در شب بازگشت ژنرال

پایگاه خبری فوتبالی- یک: سپاهان با دو شوک در طول هفته آماده این رقابت شد، یکی مثبت، یکی منفی. شوک مثبت بازگشت پیام نیازمند به قفس توری سپاهان بود که به شدت هم محبوب دل هواداران است و شوک منفی اخبار یک ماجرای مالی درباره شرکت فولاد مبارکه بود که باعث تولید حواشی توسط رسانه‌های رقبا برای باشگاه سپاهان شد. 

دو: امیر بالای ١٠٠٠ امتیازی، مورایس سرشناس و کارنامه دار، بازیکنان نامدار، ورزشگاه استاندارد با چمنی با کیفیت به همراه حضور هواداران و در نهایت نتایج خوب و درخشان دو فصل اخیر گل گهر در سیرجان مقابل سپاهان همه و همه جذابیت و حساسیت این دیدار را قبل از شروع بازی دو چندان کرده بود.

سه: علت در ترکیب بودن پیام نیازمند از ابتدا و به جای مظاهری در همان دقیقه پنجم بازی نمایان شد، تک به تکی که نیازمند در این دقیقه به زیبایی نجات داد تا مانع از بروز شوک منفی شود، پیام در ادامه هم بی‌نقص بازی کرد و روی هیچ کدام از گلها مقصر نبود. 

چهار: امیر قلعه‌نویی معمولا مچ مربیان خارجی را خوب می‌خواباند و حتی اگر نبرد نمی‌گذارد تیم خودش ببازد. با اینکه تیمش در بدترین دقایق یعنی اواخر نیمه اول و اوایل نیمه دوم گل خورد اما باز هم در نیمه مربیان مچ مورایس را خواباند.

پنج: امید نورافکن که به دلیل افت و اشتباهات فراوان در دو بازی قبلی جای خود را در این بازی به زکی‌پور داده بود با درخشش این بازیکن با زدن دو گل زیبا به تیم سابقش مواجه شد تا جایگاه خود را لرزان ببیند، بخصوص که بعد از تعویض با زکی‌پور روی گل دوم گل گهر مقصر اصلی هم بود.

شش: جدال جذاب تیکدری، زکی پور و رضاییان، شایان مصلح در جناحین بارها و بارها هواداران دو تیم را در هنگام حمله ها نیم‌خیز کرد، بخصوص نفوذهای رضاییان و تیکدری.

هفت: شاگردان مورایس در نیمه دوم و در اوج فشار گل گهر اگر کمی در ضد حملات ضربات آخر را با دقت می‌زدند شاید می‌توانستند چهار گل خورده سال پیش در مقابل گل گهر را جبران کنند.

هشت: تیم قلعه‌نویی همان همیشگی بود، فعال و توانمند در کناره‌ها و جنگنده تا آخرین نفس برای جبران نتیجه و برنده شدن. 

نه: مغانلوی جنگجو و فضاساز در زمین و هوا در ۱۵دقیقه نهایی گاهی نای راه رفتن هم نداشت اما دست مورایس برای تعویض در پست شماره ٩ خالی به نظر می‌رسد.

ده: اکثر هوادران فوتبال در ایران بعد از روی کار آمدن سر مربی خارجی توقع دارند تیمشان ناگهان تبدیل به بارسلونای پپ گواردیولا یا بایرن مونیخ هانسی فلیک شود و بازی‌های عجیب و غریبی از تیمشان ببینند. بدون اینکه توجه کنند سرمربی خارجی فقط نیاز به چند ماه زمان برای درک فضای فرهنگی ایران دارد تا بعد اگر از لحاظ فنی چیزی در چنته داشت بتواند رو کند.

گزارش از پیمان خنافری/ پایگاه خبری فوتبالی