چراغ جدید فوتبال ایتالیا که خیلی زود خاموش شد

چراغ جدید فوتبال ایتالیا که خیلی زود خاموش شد

پایگاه خبری فوتبالی - فوتبال ایتالیا در ماه مارس با یک شوک جدید مواجه شد.

به گزارش فوتبالی، حذف از جام جهانی توسط مقدونیه باعث شد تا تیم ملی ایتالیا به شوک فرو برود. آنها چند ماه پس از قهرمانی یورو و در حالی که تصور می کردند فوتبال ملی آنها نجات پیدا کرده است، از حضور در جام جهانی باز ماندند. بعد از آن مانچینی تصمیم گرفت که با چهره های جدید حال و هوای تیم ملی ایتالیا را عوض کند و به سوی تغییر نسل  حرکت کند.

در ماه ژوئن یکی از چهره های جدیدی که در لیست تیم ملی ایتالیا قرار گرفت، ویلفرد نیونتو بود، مهاجمی 18 ساله که تا آن زمان کسی او را نمی شناخت اما در تیم زوریخ در لیگ سوئیس به شهرت رسیده بود. نیونتو خیلی زود در تیم ملی ایتالیا جا افتاد و در اولین تجربه خود در اردوی تیم ملی ایتالیا گلزنی کرد. ویلفرد که در آکادمی اینتر رشد کرده بود، برای دقایق بیشتر مجبور شده بود که به لیگ سوئیس برود. بعد از آن اردو، نیونتو چند هفته ای به چراغ جدید فوتبال ایتالیا تبدیل شد و تصویرش روی جلد اکثر روزنامه های ورزشی ایتالیا می رفت.

اما این چراغ خیلی زود خاموش شد و نیونتو به دست فراموشی سپرده شد. این مهاجم سریع، جسور و تمام کننده، در چهار بازی خود در تیم ملی ایتالیا یک گل زد و یک پاس گل داد که در مقابل آلمان و انگلیس نمایش خوبی داشت. اما نکته عجیب این بود که در نقل و انتقالات تابستانی هیچ تیمی در لیگ ایتالیا به سراغش نرفت تا این بازیکن با 4.5 میلیون یورو راهی لیدز شود. در حقیقت چنین مبلغی حتی اگر به خریدی شکست خورده تبدیل می شد، باز هم یک سرمایه گذاری ریسکی نبود و گاتزتا دلوا اسپورت از این که باشگاه های ایتالیایی چرا به سراغ این بازیکن نرفته اند، ابراز شگفت زدگی کرده است.

4125