قرارداد مدافع باتجربه بارسلونا فسخ می‌شود؟

قرارداد مدافع باتجربه بارسلونا فسخ می‌شود؟

پایگاه خبری فوتبالی- طبق گزارش‌ها، جرارد پیکه ممکن است در پایان فصل شاهد فسخ قراردادش با بارسلونا باشد.

به گزارش فوتبالی، جرارد پیکه در ماه گذشته دستمزد خود را به میزان قابل توجهی کاهش داد تا مدیران بارسلونا بتوانند قرارداد 7 بازیکنی که با مشکلاتی مواجه شده بودند را ثبت کنند. این موضوع به دلیل بحران مالی فلج‌کننده‌ای بود که دامن‌گیر باشگاه بارسلونا شده بود.

در جولای گذشته، شایعاتی پیرامون توصیه ژاوی به پیکه برای ترک بارسلونا شنیده می‌شد اما این مدافع اسپانیایی که تمایلی به ترک نیوکمپ نداشت، با کاهش قابل توجه دستمزد خود، در جمع آبی و اناری‌ها ماندنی شد. حتی شایعاتی در رابطه به تمایل او برای ماندن رایگان در بارسلونا نیز مطرح شده بود که در ادامه با مخالفت لالیگا مواجه شد. اما اکنون اخباری شنیده می‌شود که ممکن است پیکه در پایان فصل با فسخ یک‌طرفه قرارداد خود از جانب بارسلونا مواجه شود و بالاجبار نیوکمپ را ترک کند.

با توجه به خبری که نشریه اسپرت منتشر کرده است، اگر جرارد پیکه در بیش از 35 درصد بازی‌های بارسلونا به میدان نرود؛ مدیران بارسلونا می‌توانند قرارداد او را در تابستان پیش رو فسخ کنند. این مدافع اسپانیایی، که سابقه 8 بار قهرمانی در لالیگا و 3 بار قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را در کارنامه دارد، تا سال 2024 با بلوگرانا قرارداد دارد. اما مدیران بارسلونا می‌توانند اگر کاهش زمان حضور او در ترکیب بارسلونا  ادامه‌دار باشد، قراردادش را 12 ماه زودتر از پایان رسمی زمان آن فسخ کنند.

پیکه بیش از 600 بار پیراهن کاتالان‌ها را به تن کرده است و تعداد قابل توجه 30 جام را در لباس بارسلونا به دست آورده اما او در این فصل از ترکیب اصلی بلوگرانا دور شده است. ژولز کونده، رونالد آرائوخو، آندریاس کریستنسن و اریک گارسیا، مدافعینی هستند که جلوتر از پیکه در اندیشه‌های ژاوی جای دارند.

بارسلونا شروع خوبی در این فصل رقابت‌ها داشته. از 5 بازی خود در این فصل، 4 برد کسب کرده و 16 بار موفق به گشودن دروازه حریفان شده است اما جرارد پیکه، تنها 45 دقیقه با لباس بارسلونا به میدان رفته که آن هم مربوط به نیمه اول جدال با ویکتوریا پلژن در هفته اول رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپاست. سرجیو روبرتو در نیمه دوم جایگزین او شد تا اولین حضور او در ترکیب بارسلونا در این فصل، فقط 45 دقیقه دوام داشته باشد.

1001