چرا مدیر سابق بارسلونا شهامت محروم کردن پیکه را نداشت؟

چرا مدیر سابق بارسلونا شهامت محروم کردن پیکه را نداشت؟

پایگاه خبری فوتبالی - نشریه ال موندو در گزارشی به قرارداد جرارد پیکه در بارسلونا اشاره کرده و اعلام کرده که این مدافع با قراردادی که در دوران بارتومئو امضا کرده برای پنج سال 142 میلیون یورو دریافت کرده است.

به گزارش فوتبالی، یکی از مهمترین بخش های این گزارش این است که جوزپ ماریا بارتومئو مدیر سابق بارسلونا و هیئت مدیره اش این شهامت را نداشته اند که پیکه را به خاطر تهیه مستندی در مورد منتفی انتقال گریزمان به بارسلونا تنبیه کنند آن هم در حالی که کمیته انضباطی باشگاه بارسلونا تشکیل جلسه داده بود و اقدام پیکه را ضربه ای مهلک به پیکره باشگاه کاتالان دانسته بود.

جرارد پیکه در ژوئن 2018 از طریق شرکت تحت تملک خود یعنی "کاسموس" تصمیم گرفت که مستندی را در مورد مذاکرات بارسلونا با آنتوان گریزمان بسازد. این مستند با نام "تصمیم" در مورد منتفی شدن انتقال گریزمان به بارسلونا در آن زمان اشاره کرده بود. گریزمان در آن مستند اعلام کرد که در اتلتیکو می ماند و از بارسا انتقاد کرده بود. در حقیقت پیکه با تهیه آن مستند عملا علیه باشگاه خود یعنی بارسلونا اقدام کرده بود هر چند که در نهایت آنتوان یک سال بعد راهی نیوکمپ شد.

کمیته انضباطی باشگاه بارسلونا تشکیل جلسه داد و اقدام جرارد پیکه را بر خلاف منافع باشگاه کاتالان عنوان کرد. کمیته انضباطی بارسلونا پیشنهاد داده بود که پیکه با کسر 25 درصد از دستمزد ماهانه خود یعنی 300 هزار یورو مواجه شود و این گونه جریمه شود اما در نهایت بارتومئو شهامت عملی کردن این تنبیه را نداشت و جریمه ای برای پیکه در نظر گرفته نشد چرا که بارتومئو نگران بود که چنین کاری باعث شود تا نتواند در انتخابات بعدی ریاست بارسلونا شرکت کند و با فشار پیکه و نزدیکانش، محبوبیت خود را از دست بدهد!

4125