انتخاب داور زن برای بازی رئال مادرید و سلتیک

انتخاب داور زن برای بازی رئال مادرید و سلتیک

 پایگاه خبری فوتبالی - استفانی فراپارت داور زن فرانسوی برای قضاوت بازی رئال مادرید و سلتیک گلاسکو در روز چهارشنبه در هفته ششم مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا برگزیده شد.

به گزارش فوتبالی، برای اولین بار در تاریخ یک داور زن قضاوت یکی از بازیهای رئال مادرید را به عهده می گیرد. فراپارت داور فرانسوی و 38 ساله ایست که در لیگ مردان فرانسه قضاوت می کند و اولین قضاوتش در لیگ قهرمانان اروپای مردان در دسامبر 2020 بوده است.

فراپارت اولین زنی است که در لیگ مردان فوتبال فرانسه قضاوت کرده است که اولین داوری او به آوریل 2019 و بازی آمیان و استراسبورگ برمی گردد. وی تجربه قضاوت فینال سوپرجام اروپای مردان 2019 میان لیورپول و چلسی را به عهده دارد که سرخ ها در ضربات پنالتی به پیروزی رسیدند و قهرمان شدند.

وی در دسامبر 2020 بازی لیگ قهرمانان اروپای مردان میان یوونتوس و دیناموکیف در تورین را سوت زد که ایتالیایی ها با نتیجه سه بر صفر پیروز شدند. فراپارت از سال 2011 به جمع داوران منتخب فیفا اضافه شده است که تجربه بالایی در فوتبال زنان دارد. وی فینال جام جهانی 2019 زنان میان آمریکا و هلند را قضاوت کرد و یکی از مهمترین داوران تاریخ فوتبال زنان به شمار می رود.

4125