تراکتورِ قربان جزو بدشانس ترین تیمهای دوران زنوزی!

تراکتورِ قربان جزو بدشانس ترین تیمهای دوران زنوزی!

پایگاه خبری فوتبالی - تراکتورِ قربان بردیف با کسب 15 امتیاز در پایان هفته یازدهم جزو تیم‌هایی است که امتیاز پایینی در دوران زنوزی کسب کرده است.

به گزارش فوتبالی، تراکتور پس از پشت سر گذاشتن یک فصل بسیار تلخ که برای عدم سقوط تلاش می‌کرد، امسال با بردیف به مراتب نتایج بهتری گرفته و پرشورها به پیشرفت تیمشان زیرنظر سرمربی کارکشته روسی امیدوارند. تراکتورِ بردیف اگرچه بی نقص نبوده ولی شمه‌هایی از تیم بودن را از خود علی‌الخصوص در نیمه‌های دوم نشان داده و مشخص است که رفته رفته به ایده‌آل‌های سرمربی اسبق سردار آزمون نزدیک می‌شود.

بردیف تا بدینجا 11 هفته روی نیمکت تراکتور نشسته که باتوجه به حوصله مدیران تراکتور در مهلت دادن به سرمربیان، به نظر توانسته تاحدود زیادی اعتماد زنوزی را به خود جلب کند. با این حال یک مقایسه ساده از دوران خصوصی سازی تراکتور در پنج فصل اخیر به طرز عجیبی روایت از این دارد که تیم قربان جزو ضعیف‌ترین تیم‌های زنوزی در مدت زمام‌داری او بر این باشگاه پرطرفدار بوده است.

فصل جاری پنجمین فصل فعالیت تراکتور زیر نظر مالک متمول تبریزی است‌. تیم سرخ‌پوش بدترین فصل دوران خصوصی‌سازی خود در پایان هفته یازدهم لیگ برتر را فصل گذشته سپری کرد که تا پایان هفته یازدهم با هدایت فیروز کریمی و زوونیمیر سولدو به 11 امتیاز دست یافته بود؛ یعنی به طور میانگین به ازای هر بازی یک امتیاز! فصلی که خیلی سخت هم سپری شد و در نهایت تی‌تی‌ها با ارطغرول ساغلام توانستند خود را در لیگ برتر حفظ کنند.

اما جالب اینجاست که دومین تراکتور ضعیف دوران زنوزی تراکتور امسال تحت هدایت قربان بردیف است! تی‌تی‌ها با ورژن روسی در پایان یازده هفته موفق به کسب 15 امتیاز شده‌اند تا بردیف صرفا از تراکتور فصل گذشته بهتر نتیجه گرفته باشد. میانگین تقریبی 1.36 امتیاز در هر مسابقه به هیچ وجه معدل خوبی برای حتی کسب سهمیه آسیایی نیست و بردیف به خوبی می‌داند باید روند تیمش در کسب نتیجه را بهبود بخشد. 

اما تراکتور لیگ بیستم با هدایت علیرضا منصوریان و مسعود شجاعی تا هفته یازدهم موفق به کسب 16 امتیاز شده بود و می‌توان گفت شرایطش مشابه با شرایط تیم کنونی بوده است. اما بهترین نتیجه تراکتور با زنوزی در اولین سال خرید این تیم بوده که پرشورها با هدایت جان توشاک و در ادامه محمد تقوی در 11 مسابقه موفق به کسب 19 امتیاز شدند. فصل بعد و در لیگ هجدهم هم تراکتور با هدایت دنیزلی موفق به کسب 18 امتیاز در این مقطع شده بود. البته این تفاوت وجود دارد که بازی‌های هفته یازدهم و دوازدهم تراکتور در آن فصل به تعویق افتاد و سرمربی ترک‌تبار در پایان هفته سیزدهم به این امتیاز رسید ولی باتوجه به مسابقات تعویقی مذکور، 11 بازی تراکتور را هدایت کرده بود.

با این حال اعتماد به بردیف تا بدینجای کار به نظر بیشتر از سرمربیان سابق این تیم است و خبری از تغییر به گوش نمی‌رسد. شاید اگر قربان کمی خوش اقبال بود و امتیازات چند مسابقه خانگی را می‌توانست به طور کامل بگیرد الان امتیازات بیشتری داشت. مطمئنا سرمربی ترکمن به خوبی راجع به کم حوصلگی طرفداران و مدیران تراکتور آگاه است و باید بیش از پیش به فکر جمع کردن امتیازات در ادامه فصل باشد.

1997