معمای خرید حق پخش جام جهانی

معمای خرید حق پخش جام جهانی

پایگاه خبری فوتبالی- آیا سازمان صدا و سیما حق پخش جام جهانی 2022 قطر را نخریده است؟

به گزارش فوتبالی، چهارم آبان بود که خبر خرید حق پخش جام جهانی روی خروجی خبرگزاری‌ها قرار گرفت. بر اساس این خبر، پس از مذاکرات اخیر مسئولان صدا و سیما و مجموعه Bin media group در نهایت طرفین برای پخش مستقیم تمام رقابت های جام جهانی از طریق صدا و سیمای کشورمان به توافق رسیدند.با توجه به خرید حق پخش دیدارهای جام جهانی محدودیتی برای گزارشگران تلویزیونی برای فعالیت در جام جهانی قطر وجود نخواهد داشت.

این خبر نه تنها تایید علی فروغی، رئیس شورای سیاست گذاری ورزش صدا و سیما را همراه داشت بلکه سفیر ایران در قطر هم در توییتی به آن اشاره کرده بود.

در شرایطی که قرار بود سازمان صدا و سیما، گزارشگرانش را به دوحه بفرستد، اما چند روز قبل بود که اعلام شد گزارشگران این سازمان راهی قطر نخواهند شد و بازیهای تیم ملی را از تهران برای مخاطبانشان گزارش خواهند کرد. اتفاقی که باعث مطرح شدن گمانه‌زنی‌های متفاوتی شد و گویا دلیل اصلی این قضیه، عدم خرید حق پخش مسابقات جام جهانی بوده است.

آنطور که خبرآنلاین نوشته، واقعیت این است که مجوز حضور گزارشگران ایرانی با توجه به نخریدن حق‌ پخش تلویزیونی، در کشور قطر محقق نشده است و نام ایران و سازمان صدا و سیما در جدول پخش و حق‌ پخش مسابقات جام‌ جهانی در سایت فیفا وجود ندارد.

1984