آمار و افتخارات میهایلوویچ به بهانه درگذشت وی

آمار و افتخارات میهایلوویچ به بهانه درگذشت وی

پایگاه خبری فوتبالی- ملی‌پوش اسبق تیم ملی یوگسلاوی در حالی درگذشت که رکوردی خاص در دنیای فوتبال به نام خود ثبت کرده است.

به گزارش فوتبالی، روز گذشته بود که خبر فوت سینیشا میهایلوویچ بازیکن اسبق تیم ملی یوگسلاوی دنیای فوتبال را در بهت فرو برد. او که در جام جهانی 1998 مقابل تیم ملی ایران گلزنی کرده بود، پس از سه سال مبارزه با بیماری سرطان خون در نهایت در سن 53 سالگی تسلیم شد.

هیچ بازیکنی در سری ‌آ موفق نشده است که بیشتر از میهایلوویچ از روی ضربات ایستگاهی به صورت مستقیم گلزنی کند. ۲۸ گل از مجموع ۳۸ گل او در سری ‌آ از جمله هت‌تریک ضربه ایستگاهی در سال ۱۹۹۸ مقابل سمپدوریا از روی ضربات ایستگاهی به ثمر رسید.

 ضمن اینکه رکورد بیش از 50 مرتبه گلزنی از روی ضربات ایستگاهی، او را در رده برترین کاشته‌زن‌های تاریخ فوتبال جهان قرار داده است.

وی که متولد 1969 بود دوران بازی خود را در تیم‌های باشگاهی ستاره سرخ بلگراد و رم، سمپدوریا و همچنین لاتزیو و اینتر میلان سپری کرد و از سال 2006 نیز با دستیاری روبرتو مانچینی در اینتر وارد عرصه مربیگری شد.

میهایلوویچ سرمربیگری تیم‌های بولونیا، کاتانیا، فیورنتینا، سامپدوریا، میلان، تورینو و اسپورتینگ لیسبون را در کارنامه داشت و حتی توانست دو بار عنوان قهرمانی سری ‌آ را به همراه لاتزیو (۱۹۹۹/۲۰۰۰) و اینتر (۲۰۰۵/۰۶) تجربه کند.

وی طی سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۳ نیز سرمربی تیم ملی فوتبال صربستان بود.

6442