آمریکای جنوبی پس از چند دوره توانست جام جهانی را از اروپا پس بگیرد؟

آمریکای جنوبی پس از چند دوره توانست جام جهانی را از اروپا پس بگیرد؟

پایگاه خبری فوتبالی - در جام جهانی 2022 قطر تیم ملی آرژانتین به قهرمانی رسید و بدین ترتیب یک تیم از قاره آمریکای جنوبی موفق شد جام را بالای سر ببرد.

به گزارش فوتبالی، آخرین باری که یک تیم از آمریکای جنوبی به قهرمانی رسیده بود، مربوط به جام جهانی 2002 بود که تیم ملی برزیل موفق شد در جام جهانی کره جنوبی و ژاپن، به قهرمانی برسد و جام را بالای سر ببرد.

پس از قهرمانی برزیل در سال 2002، دیگر تیم های آمریکای جنوبی رنگ قهرمانی را ندیدند. در واقع در سال 2006 تیم ملی ایتالیا توانست به قهرمانی برسد. در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی تیم ملی اسپانیا جام را بالای سر برد. در جام جهانی 2014 برزیل این تیم ملی آلمان بود که به قهرمانی رسید. البته در جام جهانی 2014 برزیل، تیم ملی آرژانتین در فینال شانس شکست آلمان را داشت اما نتوانست به این مهم دست پیدا کند. در جام جهانی 2018 روسیه هم تیم ملی فرانسه به قهرمانی رسید.

در واقع اکنون پس از 20 سال و 4 دوره پیاپی که اروپایی ها قهرمان شدند، دوباره تیمی از آمریکای جنوبی قهرمان شده است و موفق شده جام جهانی را از تیم های اروپایی پس بگیرد. فرانسه بازی بسیار نزدیکی با آرژانتین در فینال جام جهانی انجام داد اما در نهایت در ضربات پنالتی شکست خورد.

1471