چند درخواست مهم منصوری از تاج درباره VAR

چند درخواست مهم منصوری از تاج درباره VAR

پایگاه خبری فوتبالی- کمک داور بین المللی فوتبال کشورمان در خصوص ورود کمک داور ویدئویی به فوتبال ایران نکاتی را مطرح کرد.

به گزارش فوتبالی، محمدرضا منصوری، کمک داور بین‌المللی ایران که در جام جهانی حضور داشت در مراسم اختتامیه کلاس دانش‌افزایی داوران و کمک داوران لیگ برتری و لیگی یکی که در هتل آکادمی فوتبال تهران برگزار شد، خطاب به مهدی تاج گفت: تیم ملی و داوران ویترین هستند. همانطور که تیم ملی دیده می‌شود، داوران هم باید دیده شود. ما اکنون لباس زمستانی گرفته‌ایم. شما میراث‌دار دوره‌ای هستید که این تعداد داور زیاد اینجاست. از افشاریان و شما یک برنامه عملیاتی می‌خواهیم. 

او درباره اینکه تاج گفته بود آموزش کمک داور ویدئویی فقط برای بهترین داوران ارائه می‌شود، گفت: ما نمی‌توانیم برای شروع VAR کار را با ۸۰ نفر شروع کنیم زیرا فقط کسانی می‌توانند که لایسنس داشته باشند. باید چارچوبی دیده شود که بسیاری حذف شوند. در جام ملت‌های بعد، فقط داوری می‌رود که گواهینامه VAR داشته باشد. من، فغانی و ابوالفضلی در جام جهانی بعد نیستیم و همه باید از یکسری چیزها بگذریم. VAR به درد من ۴۳ ساله نمی‌خورد و باید برای داوران جوان باشد. 

وی ادامه داد: برای انتخاب داوران VAR نه کارگروه و نه کمیته داوران لازم نیست بلکه فرآیند انتخاب این داوران، روند طولانی آموزش را می‌خواهد. کار داور VAR سخت‌تر است و نباید از داوران هزینه گرفت.‌ در این قضیه باید داوران را مثل تیم ملی دید و کار عملیاتی را در این خصوص انجام داد.

منصوری همچنین گفت: خواهش می‌کنم شأن ما را حفظ کنید. مثلا انتظاری کار درست را در بازی جام‌ حذفی نشان داده اما معلوم نیست کمیته انضباطی چه زمانی می‌خواهد تصمیم بگیرد. احکام انضباطی اگر سر وقت نباشند، تاثیری ندارند. ما برای VAR خیلی چیزها مثل سیستم رادیویی یا پرچم ویبره نداریم. این نیم‌فصل را فدای فصل بعد نکنیم و همین سیستم‌های دیگر را هم تهیه کنید. ما پولدارترین فدراسیون طلبکار فیفا هستیم و امیدواریم این سیستم‌ها هم خیلی زود وارد شوند.