باشگاه استقلال خواستار اصلاح آیین‌نامه انضباطی شد

باشگاه استقلال خواستار اصلاح آیین‌نامه انضباطی شد

پایگاه خبری فوتبالی - تیم حقوقی باشگاه استقلال خواستار اصلاح آیین نامه کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در خصوص بخشش بازیکنان و مربیانی که با اشتباه داوری اخراج می‌شوند شده است.

به گزارش فوتبالی، در سالیان اخیر نبود سیستم کمک داور ویدئویی و اشتباهات داوری باعث شده بسیاری از تیم ها متضرر شوند و نبود قوانین انعطاف‌پذیر در خصوص بخشش بازیکنان و مربیانی که با اشتباه داور اخراج می شوند، این روزها به یکی از موضوعات پرحرف و حدیث فوتبال ایران تبدیل شده است.

اگر نگاهی دقیق‌تر به آیین‌نامه کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال داشته باشیم، متوجه می‌شویم هیچ قانونی برای بخشش بازیکن یا مربیانی که با اشتباه داور اخراج می‌شوند وجود ندارد مگر آنکه داور فرد دیگری را به اشتباه به جای فرد خاطی از زمین مسابقه اخراج کرده باشد.

این در حالیست که اگر آیین نامه انضباطی فوتبال انگلستان یا سایر لیگ های معتبر را مورد بررسی قرار دهیم، به صراحت در بخش ادعای اشتباه نادرست( Claims for Wrongful Dismissal ) گفته شده که اگر درخواست تجدید نظر ثبت شود و کمیته داوران اشتباه داور را محرز بداند، کارت قرمز ابطال و محرومیت بازیکن یا مربی برداشته می‌شود.

نمونه‌هایی از این اشتباهات داوری به گواه کارشناسان، در هفته گذشته برای ریکاردو ساپینتو سرمربی استقلال و در فصول گذشته به عنوان مثال برای کمال کامیابی‌نیا بازیکن پرسپولیس مقابل سایپا رخ داده است که باعث شده هردو از همراهی تیم خود باز بمانند.

با تمام این گفته ها از باشگاه استقلال خبر می‌رسد که تیم حقوقی این باشگاه در جلسه گذشته کمیته انضباطی‌اش، خواستار اصلاح آیین‌نامه و همچنین احضار داورانی شده است که با اشتباه مسلم خود باعث تضییع حقوق این باشگاه شده‌اند.

۷۷۶۸