قیمت بلیت ورزشگاه آزادی دوباره نجومی شد

قیمت بلیت ورزشگاه آزادی دوباره نجومی شد

پایگاه خبری فوتبالی- قیمت بلیت‌های ورزشگاه آزادی برای بازی سرخابی‌ها مقابل حریفان همچنان با قیمت بالایی به فروش می‌رسد.

به گزارش فوتبالی، دیدار تیمهای پرسپولیس و هوادار در حالی قرار است فردا برگزار شود که مجوز حضور تماشاگر در این بازی صادر شده اما بر اساس اعلام شورای تامین، اجازه فروش 5 هزار بلیت برای این بازی وجود دارد.

در حالی که طبقه اول ورزشگاه آزادی 33 هزار ظرفیت دارد که سی درصد این سکوها حدود 11 هزار نفر است اما به هر حال و بر اساس تصمیم گرفته شده، تنها 5 هزار بلیت فروخته خواهد شد.

اما نکته جالب اعلام قیمت بلیت‌های این بازی از سوی باشگاه پرسپولیس است که آنها نیز به مانند باشگاه رقیب طی 2 هفته گذشته نرخ‌های عجیبی را برای آن تعیین کرده‌اند که در این شرایط اقتصادی و با توجه به امکانات موجود در ورزشگاه آزادی، هیچگونه توجیه قابل قبولی برای طرفداران فوتبال نخواهد داشت.

برای این بازی 30 درصد ظرفیت ورزشگاه بلیت فروشی خواهد شد. قیمت بلیت‌ها برای جایگاه VIP پانصد هزار تومان، روبه‌روی جایگاه 150هزار تومان و برای جایگاه‌های پشت دروازه‌ها 50هزار تومان تعیین شده است.

این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که نگاهی به تمام لیگ‌های معتبر اروپایی نشان می‌دهد راهکار آن‌ها برای جذب تماشاگر تعیین قیمت بازی با توجه به جذابیت و روز بازی است. به‌عنوان مثال قیمت بازی رئال مادرید با والنسیا اگر آخر هفته برگزار شود قیمت بالاتری نسبت به قیمت بلیت همین بازی در روز دوشنبه خواهد داشت.

حتی اگر الکلاسیکو هم وسط هفته برگزار شود باز هم قیمت کمتری نسبت به الکلاسیکوی آخر هفته دارد که البته این اتفاق خیلی کم رخ می‌دهد. 

قطعاً بلیت فروشی یکی از راه‌های درآمد باشگاه‌های پرطرفدار به حساب می‌آید اما به نظر می‌رسد باید در این مورد کمی تجدید نظر شود و قیمت بلیت‌ها با توجه به روز و حساسیت بازی انتخاب شود که هم تیم‌ها از حضور هواداران خود بهره‌مند شوند و هم باشگاه درآمدزایی بهتری بتواند داشته باشد.

7655