اختصاصی فوتبالی/ فابیو لوپز‌ اسپانیایی در راه آکادمی تراکتور

اختصاصی فوتبالی/ فابیو لوپز‌ اسپانیایی در راه آکادمی تراکتور

پایگاه خبری فوتبالی - باشگاه تراکتور برای آکادمی و تیم‌های پایه خود به دنبال یک مدیر و مربی ایتالیایی - اسپانیایی است.

به گزارش فوتبالی، از ساعاتی پیش در فضای مجازی و هواداری تراکتور شایعه شده که این باشگاه برای سر و سامان دادن به آکادمی و تیم‌های پایه خود به دنبال یک مربی خارجی است. در همین راستا و طبق پیگیری‌های خبرنگار فوتبالی، این ادعا صحت داشته و هوشنگ نصیرزاده حتی با گزینه مدنظر نیز به مذاکره پرداخته است که اگر اتفاق خاصی نیفتد، فابیو لوپز مربی دورگه ایتالیایی - اسپانیایی در روزهای آتی به تبریز سفر خواهد کرد.

پس از نتایج ضعیف تیم‌های پایه تراکتور در فصل جاری که می‌توان به نتایج ضعیف تیم امید و جوانان این باشگاه اشاره کرد، هوشنگ‌ نصیرزاده مدیرعامل جدید تی‌تی‌ها راسا وارد کار شده تا سر و سامانی به پایه‌های تیم سرخ‌پوش دهد. برخلاف دو سال گذشته که تیم امید تراکتور فینالیست بوده و جزو چهار تیم برتر قرار داشت، این تیم در فصل جاری توفیقی نداشته و تیم‌ جوانان تبریزی نیز در معرض سقوط قرار دارد.

هم‌چنین کوچ بازیکنان موثر آکادمی تراکتور به سایر تیم‌ها از جمله پرسپولیس و آلومینیوم موجب نارضایتی شدید محمدرضا زنوزی مالک متول تبریزی از مدیریت پایه‌های تیم تحت تملکش شده و به همین دلیل تغییرات در راس این بخش از تراکتور حتمی به نظر می‌رسد.

گزینه مدنظر نصیرزاده برای آکادمی تراکتور، یک مربی ۴۹ ساله به نام فابیو لوپز است. لوپز که تباری اسپانیایی دارد، متولد شهر رم ایتالیاست که به عنوان دروازه‌بان کار خود را از جوانان باشگاه آ اس رم آغاز کرده ولی پس از مصدومیت زودهنگام زانو مجبور به خداحافظی زودهنگام از دنیای بازیگری شده است.

از همین رو فابیو به دنبال کار مربیگری و مدیریتی در فوتبال رفته و تحصیلات خود را در این زمینه انجام داده است. در رزومه وی، مربیگری چندی از تیم‌ها در آسیا و اروپای شرقی و هم‌چنین مدیریت آکادمی و استعدادیابی برخی باشگاه‌های صاحب نام همچون آتالانتا و فیورنتینا دیده می‌شود.

لوپز که به خاطر ویژگی‌های رهبری قوی، توانایی تجزیه و تحلیل و حل مشکلات و مهارت‌های بین فردی و ارتباطی عالی با بازیکنان شناخته می‌شود، سابقه کار در تعداد زیادی از باشگاه‌های آسیایی از جمله مالزی، بنگلادش، مالدیو، ویتنام، اندونزی، عمان و عربستان سعودی را در کارنامه خود دارد که شاید مربیگری تیم زیر ۲۳ ساله‌های الاهلی عربستان از جمله نقاط پررنگ رزومه او باشد.

به نظر حضور این سرمربی - مدیر ایتالیایی می‌تواند برای تیم‌های پایه تراکتور اتفاق قابل توجهی باشد. هم‌چنین وی باتوجه به تبار اسپانیایی می‌تواند با پاکو خمز سرمربی بزرگسالان تراکتور هم ارتباط خوبی پیدا کند که البته درنهایت باید ببینیم باشگاه تبریزی خواهد توانست با فابیو به توافق کامل برسد یا نه.

1997