پیکان صفر - استقلال دو/ پوکر سه امتیازی برای استقلال؛ پیکان با دو چرخِ پنچر، لیز خورد!

پیکان صفر - استقلال دو/ پوکر سه امتیازی برای استقلال؛ پیکان با دو چرخِ پنچر، لیز خورد!

پایگاه خبری فوتبالی- استقلال تهران توانست با پیروزی مقابل پیکان چهارمین برد پیاپی خود را ثبت کند.

به گزارش فوتبالی، در چارچوب یکی از حساس‌ترین دیدارهای هفته بیستم لیگ برتر، استقلال تهران توانست در ورزشگاه دستگردی مقابل پیکان به پیروزی دو بر صفر برسد. مهدی قایدی و صالح حردانی گلزنان این بازی بودند.

ریکاردو ساپینتو که تیمش عملکردی قابل قبول در این بازی از خود ارائه داد، حالا با 39 امتیاز موقتا در کنار سپاهان و پرسپولیس قرار گرفته است. پیکان نیز 21 امتیازی باقی ماند و برای تعیین جایگاه خود در جدول باید منتظر مصاف سپاهان و ذوب‌آهن باشد.

گزارش و ویدئوهای مهم‌ترین اتفاقات و حواشی این بازی را در ادامه مرور کنید.

تیم داوری: بیژن حیدری، مهدی عالیقدر و سعید زیبا

ترکیب پیکان: رشید مظاهری، محمد کاظمی، بهروز نوروزی، میلاد بدرقه، امیر طاهر، علی رمضانی (مهدی لیموچی 74)، منصور باقری، رضا ثابت‌ایمانی، مهدی لطفی، شرزود تمیروف و ساسان حسینی (علی زارع 86)

ترکیب استقلال: سید حسین حسینی، عارف غلامی، رافائل سیلوا (صالح حردانی 64)، کوین یامگا، جعفر سلمانی، آرش رضاوند، سعید مهری (آرمان رمضانی 89)، روزبه چشمی، محمد محبی (زبیر نیک نفس 89)، مهدی قایدی (رضا میرزایی 89) و ارسلان مطهری (امید حامدی‌فر 64).

کارت زرد: قایدی (23)، تمیروف (40)، طاهر (45)، ساسان حسینی (64)، آزاده (4+90 و 5+90 )

کارت قرمز: آزاده (5+90)

گلزنان: قایدی (11) - حردانی (84)

نیمه اول:

* بازی با یک دقیقه سکوت به احترام درگذشت سه ملی پوش فوتبال قطع عضو در زلزله ترکیه آغاز شد.

دقیقه 5: شوت شرزود تمیروف از پشت محوطه جریمه توسط سیدحسین حسینی مهار شد.

(گل اول استقلال) دقیقه 11: آرش رضاوند بعد از توپ ربایی و حرکت در عرض توپ را به مهدی قایدی رساند و این بازیکن در حالی که با دو مدافع مستقیم پیکان مواجه بود، با یک شوت از پشت محوطه جریمه دروازه رشید مظاهری را باز کرد.

گل اول استقلال توسط مهدی قایدی

دقیقه 20: نفوذ قایدی به درون محوطه پیکان، بار دیگر این بازیکن را در موقعیت گلزنی قرار داد اما او ترجیح داد با پاس رو به عقب توپ را محمد محبی برساند. در ادامه ضربه محبی به بازیکن حریف برخورد کرد و در حالی که داور دستور به ادامه بازی داد، استقلالی‌ها اعتقاد به خطای پنالتی داشتند.

دقیقه 23: روی اشتباه رشید مظاهری استقلالی‌ها صاحب توپ شدند اما نتوانستند از این فرصت استفاده لازم را ببرند و توپ توسط مدافعان پیکان دفع شد.

دقیقه 26: شرزود تمیروف بار دیگر از پشت محوطه جریمه استقلال اقدام به شوت‌زنی کرد و این مرتبه ضربه او به شکلی خطرناک از کنار دروازه حسینی به بیرون رفت.

دقیقه 30: پیکانی‌ها که از فاصله دور نسبت به دروازه حریف صاحب ضربه ایستگاهی شده بودند، بازی را با یک پاس کوتاه آغاز کردند و شوت محکم بازیکن این تیم به شکلی خطرناک زده شد اما حسینی توانست آن را مهار کند.

دقیقه 35: سعید مهری روی ضربه ایستگاهی توپ را به درون محوطه پیکان فرستاد و محمد محبی توانست زودتر از دیگران به توپ ضربه بزند اما ضربه سر او به راحتی توسط مظاهری مهار شد.

* در دقیقه 40 بعد از خطای تمیروف روی رضاوند بین او و بازیکنان استقلال درگیری کوتاهی رخ داد.

* پس از لحاظ یک دقیقه وقت تلف شده، سوت پایان نیمه اول زده شد.

نیمه دوم:

دقیقه 46: شلیک ناگهانی و خطرناک محمد محبی توسط رشید مظاهری به کرنر فرستاده شد.

دقیقه 56: پاس اشتباه سیلوا توپ را به مهاجم پیکان رساند که این فرصت با یک ضربه کم دقت اما خطرناک برای میزبان از دست رفت.

دقیقه 61: محمد محبی با یک ضربه سر مهدی قایدی را صاحب توپ کرد و این بازیکن پس از ورود به درون محوطه جریمه پیکان با پاس به بیرون توپ را به محبی رساند و ضربه این بازیکن به شکلی خطرناک از بالای دروازه راهی اوت شد.

* در دقیقه 63 توپ پس از برخورد به مدافعان استقلال به کرنر رفت. ساسان حسینی و برخی اعضای نیمکت پیکان در این صحنه اعتقاد به خطای پنالتی داشتند.

دقیقه 72: استقلالی‌ها روی ضد حمله توپ را قایدی رساندند و این مهاجم که در موقعیت تک به تک با مظاهری قرار داشت به خوبی به توپ ضربه نزد و در نهایت توپ به شکلی خطرناک از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 76: مهدی قایدی با نفوذ از جناح چپ بار دیگر در موقعیت تک به تک قرار گرفت اما در آخرین لحظه توپ از پای این بازیکن فاصله گرفت و رشید مظاهری با خروج از دروازه توپ را در آغوش گرفت.

(گل دوم استقلال) دقیقه 84: سعید مهری چسبیده به محوطه جریمه پیکان، ضربه ایستگاهی استقلال را به روی دروازه فرستاد. پس از دفع توپ مدافعان، آرش رضاوند شلیک خطرناکی انجام داد که توپ به زیبایی توسط مظاهری دفع شد و در ادامه مقابل صالح حردانی قرار گرفت و این بازیکن از پشت محوطه جریمه با یک شوت بیرون پا استقلال را به گل دوم رساند.

دومین گل استقلال توسط صالح حردانی

دقیقه 88: در حالی که رشید مظاهری از دروازه بیرون آمده بود، محمد محبی قصد داشت از راه دور دروازه پیکان را باز کند اما ضربه او با اختلاف از کنار دروازه به بیرون رفت.

* در دومین دقیقه وقت‌های تلف شده مجتبی حسینی  با یکی از اعضای نیمکت استقلال دچار درگیری لفظی شدیدی شد.

* پس از لحاظ چهار دقیقه وقت تلف شده، بیژن حیدری سوت پایان بازی را به صدا در آورد.

6442