گزارش ویژه/ وضعیت مبهم مسابقات فوتبال غرب آسیا!

گزارش ویژه/ وضعیت مبهم مسابقات فوتبال غرب آسیا!

پایگاه خبری فوتبالی-  بعد از انصراف امارات از میزبانی مسابقات فدراسیون فوتبال کشورهای غرب آسیا، هنوز تکلیف برگزاری رقابتها در دوره آینده مشخص نیست.

به گزارش فوتبالی، روزنامه الدستور چاپ اردن، در این باره نوشته است:" قرار بود دهمین دوره مسابقات فوتبال غرب آسیا از روز 29 اسفند به میزبانی امارات شروع شود اما چند روز قبل فدراسیون فوتبال امارات از میزبانی این رویداد انصراف داد و از زمان تا امروز، فدراسیون غرب آسیا درخصوص آینده این مسابقات اظهارنظری نکرده است. در حالیکه زمان کمی تا تاریخ از پیش اعلام شده برای برگزاری مسابقات باقی مانده و هنوز کشور میزبان دوره بعدی مسابقات غرب آسیا مشخص نیست، به نظر می رسد دو گزینه پیش روی فدراسیون غرب آسیا باشد."

این روزنامه نوشته است:" گزینه اول تعویق مسابقات است که با توجه به تقویم فشرده تیم های ملی در ماه های بعد، امکان برگزاری مجدد مسابقات را سخت می کند. ضمن اینکه در تاریخ مسابقات غرب آسیا این رقابتها هیچ وقت با تعویق مواجه نشده است. گزینه دوم پیش روی فدراسیون غرب آسیا، قبول فوری میزبانی این رویداد از سوی یکی از کشورهای عضو است. از بین کشورهای عضو، قطر و عراق آمادگی، بیشتری برای میزبانی این رویداد دارند اما داستان این است که قطر چند ماه قبل میزبان جام جهانی بود و تا چند روز دیگر هم میزبان مرحله حذفی لیگ قهرمانان باشگاههای آسیا خواهد بود و عراق هم چندی قبل میزبان مسابقات جام خلیج فارس در شهر بصره بود و مشخص نیست که آیا میزبانی را قبول می کند یا نه. اردن هم می تواند یکی از گزینه های میزبانی باشد اما فدراسیون فوتبال اردن به دلیل دشواری های مختلف تاکنون تمایلی برای میزبانی این مسابقات از خود نشان نداده است. ضمن اینکه اردن در گذشته 3 بار میزبان مسابقات فوتبال غرب آسیا بوده است و مقر فدراسیون غرب آسیا هم در امان اردن است."

در دوره قبلی مسابقات فوتبال غرب آسیا در سال 2019 در شهر کربلای عراق، تیم ملی بحرین مقام قهرمانی را کسب کرد. باید دید کدام کشور در غرب آسیا، میزبانی این رقابتها بر عهده می گیرد. 

ایران که سالها عضو فدراسیون غرب آسیا بود، از حضور در غرب آسیا انصراف داد و به آسیای مرکزی رفت تا مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال ایران، به عنوان رییس این فدراسیون یعنی کافا انتخاب شود تا علاوه بر اینکه او رییس فدراسیون فوتبال ایران و نایب رییس ای اف سی است، رییس فدراسیون کشورهای آسیای مرکزی هم باشد.

1979