جریمه‌های احتمالی بارسلونا: کسر امتیاز، سقوط به دسته دو و پس دادن جام‌ها

جریمه‌های احتمالی بارسلونا: کسر امتیاز، سقوط به دسته دو و پس دادن جام‌ها

پایگاه خبری فوتبالی - فدراسیون فوتبال اسپانیا پرونده پرداخت رشوه توسط بارسلونا به نایب رییس سابق کمیته داوران به مبلغ حدود 1.7 میلیون یورو را بین سالهای 2016 تا 2018 باز کرده است و از دادگستری اسپانیا خواسته تا  در مورد این پرونده تحقیق کند.

به گزارش فوتبالی، اقدام باشگاه بارسلونا که به ادعای خودشان برای دریافت "مشاوره" بوده تا قضاوت ها در لالیگا "علیه آنها" نباشد، با اساسنامه فدراسیون فوتبال اسپانیا در مورد بازی جوانمردانه مغایرت دارد. در حقیقت هیچ کدام از اعضای فدراسیون فوتبال اسپانیا در زمان فعالیت خود در این سازمان حق ندارند که از باشگاه ها مبلغی را دریافت کنند و به همین خاطر پرونده پرداخت رشوه به "نگریرا" به یک جنجال بزرگ تبدیل شده است.

فدراسیون فوتبال اسپانیا تصمیم گیری در مورد این پرونده را به عهده دادگستری اسپانیا گذاشته است. در حال حاضر دادگستری اسپانیا در حال بازجویی از نگریرا است و البته پای بارسلونا به پرونده کشیده نشده است.

فدراسیون فوتبال اسپانیا از طرفی به این نکته اشاره کرده است که انریکز نگریرا در دوران مدیریت قبلی فدراسیون فعالیت می کرده است و به همین خاطر ترجیح می دهد که در مورد این پرونده ورود نکنند.

خیلی ها حالا می خواهند بدانند که چه جریمه ای در انتظار باشگاه بارسلونا خواهد بود. در ماده 14 قوانین انضباطی ورزش که در 19 فوریه 1993 تصویب شده، برای اقداماتی نظیر تبانی، تهدید، پرداخت رشوه برای تاثیرگذاری در نتایج یک تورنمنت، جریمه هایی نظیر کسر امتیاز، پس دادن جام ها یا سقوط به دسته پایین تر در نظر گرفته شده است. اگر اتهامات خیلی جدی باشد هم احتمال اخراج موقت یا دائمی باشگاه ها از تورنمنت وجود دارد. برای افراد خاطی نیز بین شش ماه تا چهار سال حبس در نظر گرفته شده است.

پرونده بارسلونا یاداور اتفاقات سال 2006 در فوتبال ایتالیا موسوم به "کالچیوپولی" است. در آن زمان یوونتوس به اتهام همکاری با کمیته داوران برای تغییر نتایج، به لیگ دسته دو سقوط کرد. لوچانو موجی مدیر سابق یوونتوس به خاطر آن پرونده برکنار شد. حالا بارسلونا هم دچار وحشت شده چرا که در صورت اثبات شدن اتهامات، ممکن است احکام سنگینی در انتظارشان باشد.

4125