تلاش عراق برای پیدا کردن حریف تدارکاتی دوم

تلاش عراق برای پیدا کردن حریف تدارکاتی دوم

پایگاه خبری فوتبالی- تیم ملی فوتبال عراق  احتمالا روز ۵ فروردین در دیداری دوستانه با یکی از تیم های روسیه، بولیوی یا ازبکستان بازی خواهد کرد. 

به گزارش فوتبالی و به نوشته سایت عربی "کووورة"،  فدراسیون فوتبال عراق با ارسال دعوتنامه های جداگانه به فدراسیون های روسیه، بولیوی و ازبکستان پیشنهاد برگزاری بازی دوستانه در روز ۵ فروردین در بغداد را ارائه کرده است.

تصمیم برای برگزاری بازی دوستانه در بغداد، در راستای تلاش فدراسیون فوتبال عراق به منظور اعتمادسازی بین المللی برای نشان دادن توانایی میزبانی از تیم های خارجی است تا فدراسیون بین المللی فوتبال، فیفا اجازه دهد که بازی های خانگی عراق در مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ در همین کشور برگزار شود 

این تصمیم فدراسیون فوتبال عراق درشرایطی گرفته شده است که زمان کمی تا تاریخ ۵ فروردین باقی مانده و لغو مسابقات فوتبال قهرمانی غرب آسیا، در کنار انصراف تایلند از برگزاری بازی دوستانه با عراق، شرایط مبهمی را درخصوص رقبای تدارکاتی در فیفا دی های آتی برای تبم ملی این کشور بوجود آورده است.

یکی از دو فیفادی عراق، به بازی دوستانه با ایران در تهران اختصاص دارد. عراقی ها پیشنهاد داده بودند که ایران به بغداد برود اما فدراسیون فوتبال ایران به دلایل امنیتی قبول نکرد و به همین دلیل این عراقی ها بودند که قبول کردند به تهران بیایند.

۱۹۷۹