آمار عجیب سپاهان - پرسپولیس در جام حذفی؛ برنده، قطعا قهرمان است!

آمار عجیب سپاهان - پرسپولیس در جام حذفی؛ برنده، قطعا قهرمان است!

پایگاه خبری فوتبالی- برنده دیدارهای سپاهان و پرسپولیس در جام حذفی در بسیاری از دوره‌ها، نهایتا قهرمان این تورنمنت شده است.

به گزارش فوتبالی، شاگردان ژوزه مورایس که گوی سبقت را در لیگ از پرسپولیس ربودند، امیدوارند روند خوب‌شان در دیدار چهارشنبه دو تیم هم پایدار باشد و جواز حضور میان هشت تیم برتر را به دست آورند. آن سوی میدان اما اوضاع برای شاگردان گل‌محمدی مثل چند هفته پیش نیست. سرخ‌ها صدر را در حالی پیش‌کش سپاهان کردند که کمتر از یک ماه قبل آن را با فاصله‌ای 5 امتیازی از طلایی‌پوشان در اختیار داشتند.

سپاهان و پرسپولیس که همیشه دیدارهایشان پرحاشیه و جذاب بوده، در جام حذفی نبردهای نفس‌گیری را تجربه کرده‌اند. مصاف‌های حذفی دو تیم معمولا به‌یادماندنی‌تر از دیدارهایشان در لیگ از آب درآمده و ادعای بیراهی نیست اگر خاطرات بازی‌های سپاهان و پرسپولیس را جزئی از جذاب‌ترین سکانس‌های تاریخ جام حذفی بدانیم.

این دو رقیب سنتی تاکنون در 7 دوره جام حذفی و در مراحل مختلف آن باهم روبرو شده‌اند که 4 صعود سهم پرسپولیس در برابر 3 صعود سپاهانی‌ها بوده است. نکته جالب اینجاست که در ادواری که سپاهان و پرسپولیس رودرروی هم قرار گرفته‌اند به جز یک دوره، برنده این مسابقه حساس در پایان رقابت‌ها قهرمان جام حذفی شده است. 3 قهرمانی آخر سپاهانی‌ها در فصل‌هایی رقم خورده که در جام حذفی موفق به غلبه بر پرسپولیس شده‌ اند.

آمار گواهی می‌دهد که دیدار روز چهارشنبه، فقط یک دیدار معمولی در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی نخواهد بود و برنده این دوئل، از شانس بالایی برای قهرمانی در جام حذفی برخوردار است. مصافی که استفاده از لفظ "فینال زودرس" برایش، اصلا اغراق‌آمیز نیست.

2509