خط آتش الهلال با ستاره‌های سابق یونایتد، اتلتیکو و پورتو مقابل فولاد!

خط آتش الهلال با ستاره‌های سابق یونایتد، اتلتیکو و پورتو مقابل فولاد!

پایگاه خبری فوتبالی- مثلث تهاجمی الهلال از فورواردهایی در کلاس فوتبال اروپا تشکیل شده که استقامت مقابل این تیم را برای هر رقیبی دشوار خواهد کرد.

به گزارش فوتبالی،  از لحظه‌ای که در قرعه‌کشی مرحله یک چهارم نهایی منطقه غرب لیگ قهرمانان نام الهلال در کنار فولاد قرار گرفت، امیدهای حضور تک نماینده ایران در نیمه‌نهایی کم‌رنگ‌تر و مسیر فولاد بحران‌زده، صعب‌العبورتر شد. الهلالی که در فصل‌های اخیر پایه ثابت غربی اغلب فینال‌های ACL بوده‌اند، با تیمی مملو از ستاره‌های گران‌قیمت برابر فولاد قرار خواهد گرفت.

نقطه قوت اصلی نماینده پرسابقه عربستان را باید در فاز تهاجمی آن جست‌و‌جو کرد. منطقه‌ای از زمین که مالکان الهلال حسابی برایش ریخت‌و‌پاش کرده‌اند. آن‌ها مهاجمانی را در چند فصل اخیر به خدمت گرفتند که مستقیما و یا با فاصله‌ای کوتاه مدت از بهترین باشگاه‌های اروپایی به عربستان ترانسفر شدند.

اودین ایگالو نیجریه‌ای که بهترین گلزن الهلال در فصل جاری است، اگر چه پس از تجربه موفق در الشباب راهی این تیم شده اما سابقه حضور قرضی در منچستر یونایتد و گلزنی با پیراهن شیاطین سرخ را هم در کارنامه دارد.  فوروارد اهل نیجریه با 8 گل زده، در رده چهارم جدول گلزنان لیگ عربستان قرار دارد و در لیگ قهرمانان این فصل هم در ۵ بازی، ۳ بار دروازه رقبای آسیایی الهلال را به لرزه درآورده است. البته شایعاتی در خصوص خروج ایگالو از لیست الهلال برای مصاف امشب با فولاد شنیده می‌شود که اگر درست باشد، رامون دیاز به یکی از عجیب‌ترین تصمیم‌هایش دست زده است.

از طرفی حضور لوسیانو ویتو آرژانتینی که سال‌های حضور در فوتبال اروپا و بازی برای اتلتیکو مادرید، سویا، والنسیا، ویارئال، فولام و اسپورتینگ لیسبون تجربه کرده، خط آتش آبی‌های شهر ریاض را ترسناک‌تر کرده است. ویتو با 3 بار گلزنی در جام باشگاه‌های جهان و ثبت دبل مقابل رئال کارلو آنجلوتی، این روزها در آمادگی به سر می‌برد.

هر دو مهاجم یعنی ایگالو و ویتو در پیروزی دوشنبه شب شاگردان رامون دیاز مقابل شباب‌الاهلی سهم داشتند و با گلزنی صعود بی‌دردسر الهلال به یک چهارم نهایی را رقم زدند. به این دو مهره زهردار، باید موسی مارگا را هم اضافه کرد که از آنجا که در پورتو هم‌بازی مهدی طارمی بوده، چهره‌ای نام‌آشنا برای فوتبال‌دوستان ایرانی به شمار می‌رود. نگاه به همین سه ستاره کافی است تا بدانیم فولاد در الجنوب پا به چه رقابت نابرابری می‌گذارد و مدافعین این تیم تا چه اندازه شب سختی را پیش‌رو خواهند داشت.

2509