فرآیند انتخاب سرمربی تیم ملی از زبان مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال

فرآیند انتخاب سرمربی تیم ملی از زبان مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال

پایگاه خبری فوتبالی- برنامه شب‌های فوتبالی، شب گذشته میهمان مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال بود.

به گزارش فوتبالی، پس از مطرح شدن نامهای مختلف برای هدایت تیم ملی فوتبال ایران، امیر مهدی علوی مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال به دعوت برنامه شبهای فوتبالی به شبکه ورزش رفت.

امیر مهدی علوی، درباره فرآیند انتخاب سرمربیان تیم‌های ملی بزرگسالان و امید توضیحات کاملی را ارائه داد. او در حالی به شرح ماجرا پرداخت که از صبح امروز شایعاتی درباره برنامه خواستن فدراسیون از چند سرمربی نام آشنا یعنی امیر قلعه‌نویی، حسین فرکی، فرهاد مجیدی، جواد نکونام و مهدی تارتار مطرح شده بود.

 کمی بعدتر هم منابع مختلف ساکت الهامی و حمید مطهری به این لیست پنج نفره اضافه کردند.

علوی با بکار بردن جملات سیاستمدارانه با تایید تماس فدراسیون فوتبال از این پنج سرمربی در 24 ساعت گذشتهگفت: "می‌توانیم بگوییم نخستین باری بود که فدراسیون از پنج عزیز برنامه خواست که میان مدت و تا پایان جام ملت‌های آسیا است. افراد بر اساس برنامه‌ها و طبیعتا رزومه‌شان ارزیابی می‌شود تا در جلسه سه‌شنبه هفته آینده هیات رئیسه مورد بررسی قرار گیرد."

البته خبر وقتی دیروز منتشر شد بیشتر به این شبیه بود که فدراسیون از این مربی ها مشاوره در برنامه ریزی گرفته تا اینکه آنها گزینه اصلی سرمربیگری تیم ملی باشند اما مدیر روابط عمومی طوری صبحت کرد که ظاهرا فدراسیون از پنج نفری که نامشان برده شده برنامه گرفته است.

مهدی توتونچی مجری برنامه از علوی در خصوص اضافه شدن نام‌های الهامی و مطهری گزینه‌ها پرسید که علوی اول نامها را تایید نکرد اما گفت "امکان تغییرات در لیست اولیه تا روز سه‌شنبه (جلسه هیئت رئیسه) وجود دارد اما از حمید مطهری و ساکت الهامی، برنامه ای گرفته نشده است." 

توتونچی که در پایان صحبت‌هایش متوجه شده بود که ممکن است در نهایت اولویت اول فدراسیون سرمربی خارجی باشد گفت:"همه این نام‌ها انگار برای تیم امید ایران هم مطرح هستند!"

مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال در پاسخ به اینکه آیا کمیته فنی برنامه‌ها و افراد را ارزیابی می‌کند یا نه گفت: "کمیته فنی که در اساسنامه یک کمیته مشورتی است و اعضا می‌توانند نظرهایشان را از طریق رئیس کمیته به ریاست فدراسیون منتقل کنند."

2509